از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های گلخانه‌ای استقبال می‌کنیم

کد خبر: 
۱۹۴۲
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های گلخانه‌ای استقبال می‌کنیم

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های گلخانه‌ای استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسفندیار حسنی‌مقدم روز یکشنبه که در جلسه بررسی موانع و مشکلات احداث شهرک‌های گلخانه‌ای و انفرادی سخن می‌گفت، اعلام کرد: طی سال‌های گذشته ۳۳۴ هکتار از اراضی ملی لرستان به احداث محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت بانکی تبصره ۱۸ بند الف به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه‌های لرستان ۶۵ هکتار بوده و سالانه ۱۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای شامل گوجه، خیار، فلفل دلمه‌ای و آلوئه ورا برداشت و صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سطح گلخانه‌ها با توجه به ظرفیت استان بسیار کم است تصریح کرد: چهار میلیون شاخه گل رز در گلخانه‌های استان تولید و به بازارهای داخلی و استان‌های همجوار ارسال می‌شود اما در چند ماه اخیر به دلیل ویروس منحوس کرونا با مشکل فروش مواجه شده‌اند.

حسنی‌مقدم در خصوص مزایای کشت گلخانه‌ای نسبت به فضای آزاد گفت: افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی مصرف آب، محصول سالم و اشتغالزایی بالا از نتایج این نوع کشاورزی است.

وی ادامه داد: در فضای باز از هر هکتار گوجه فرنگی ۲۰ تا ۲۵ تن برداشت می‌شود که درمحیط  گلخانه تا ۲۰ برابر یعنی ۵۰۰ تن در هکتار قابل افزایش است و این درحالیست که نیاز آبی یک هکتار گلخانه نسبت به فضای باز یک سوم بوده و با توجه به بحران کم آبی، حرکت به سمت این نوع کشت ضروری است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد

ریییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: به همین منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد که یکی ازپروژه‌های مهم و بنیادین وزارت خانه برای باغات به ویژه انار، زردآلو، سیب و مرکبات به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی، سرمازدگی و تگرگ احداث سایبان است.

حسنی‌مقدم اظهار داشت: در همین راستا احداث سایبان برای شرکت فجر صفا شهرستان خرم‌آباد به مساحت ۲۵٠ هکتار در دست اقدام بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری تکمیل وبهره برداری شود.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های گلخانه ای استقبال می‌کند که در این راستا متقاضیان بایستی با مراجعه به سازمان و بازدید از زیرساخت شهرک‌های آماده کار اقدام کنند.

جمشید سپهوند/

 

برچسب‌ها: 
اسفندیار حسنی مقدم - سازمان جهاد کشاورزی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم