ارزش ۱۰هزار میلیاردی تولیدات عشایر لرستان

کد خبر: 
۴۴۴۸
رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

ارزش ۱۰هزار میلیاردی تولیدات عشایر لرستان

ارزش ۱۰هزار میلیاردی تولیدات عشایر لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش ریالی تولیدات عشایر این استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که رقم قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسفندیار حسنی مقدم در مراسم تجلیل از عشایر اظهار داشت: عشایر لرستان در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی هزار شهید یعنی سه برابر بیشتر نسبت به جمعیت سایر جوامع روستایی و شهری تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان هفتمین استان از لحاظ جمعیت عشایری است، گفت: عشایر لرستان سالانه ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات دامی، باغی و زراعی را تولید می‌کنند که ارزش ریالی آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه عشایر مصداق بارز و واقعی اقتصاد مقاومتی هستند تصریح کرد: جامعه عشایری کمترین هزینه را برای دولت داشته و بیشترین بهره وری و تولید را دارند به طوری که از ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور ۲۵ درصد آن یعنی ۲۲۰ هزار تن توسط عشایر تولید می‌شود.

حسنی مقدم تصریح کرد: عشایر میراث دار آداب و رسوم قدیمی است، بنابراین باید بیشترین حمایت را از این قشر تأثیرگذار داشته باشیم؛ در تحقق این امر از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از عشایر و روستاها است و از مهم‌ترین برنامه‌ها علاوه بر دامپروری، کاشت و توسعه گیاهان دارویی، توسعه باغات در اراضی شیبدار، زنبورداری و تولید عسل و همچنین توجه به ظرفیت مغفول مانده صنایع دستی از دیگر برنامه‌ها برای توانمند سازی جامعه عشایر است.

وی ضعف اقتصاد جوامع عشایری و روستایی را از عوامل مهم مهاجرت روستاییان و ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها عنوان کرد و گفت از همکاران توقع دارم با داشتن روحیه جهادی و انقلابی که یک امر اساسی است با جدیت پیگیر حل مشکلات عشایر عزیز باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: مدیر کل امور عشایری لرستان تدبیری اتخاذ کند که خدمت رسانی در محل اسکان و کانون‌های عشایری انجام شود تا عشایر مجبور نباشند برای پیگیری کارهای اداری به پشت درب اتاق مدیران مراجعه کنند و ما خدمت عشایر به عنوان واحدهای تولید برسیم و خدمت رسانی انجام بدهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - اسفندیار حسنی مقدم - عشایر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم