ارائه خدمات رایگان وکلا به جامعه کارگری لرستان

کد خبر: 
۲۲۸۸
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خبر داد؛

ارائه خدمات رایگان وکلا به جامعه کارگری لرستان

علی آشتاب مدیرکل اداره کار لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی رایگان به جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ علی آشتاب روز چهارشنبه در نشست اجرایی کردن تفاهم نامه ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: براساس این تفاهم، مشاوره حقوقی و قضایی در محل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به صورت رایگان به کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود و در صورتی که هر کدام از این گروه‌ها در محاکم قضایی نیاز به حضور وکیل داشته باشند، حداقل حق الوکاله را باید پرداخت کنند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بسیج کارگران و کارخانجات و مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه منعقد شده و بر اساس آن، خدمات مشاوره‌ای وکلا برای جامعه کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان استان رایگان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان و تشکل‌های مرتبط، بهره‌مندی از خدمات مشاوره در زمینه تنظیم اساسنامه‌ها و قراردادها، همکاری در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی در زمینه های حقوقی ،اقتصادی، تولیدی و مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و اعضای جامعه کارگری و کارفرمایی و خانواده آنها، توسط وکلا و کارشناسان مرکز از جمله دیگر خدماتی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

آشتاب در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه در جهت حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش ورود پرونده‌های قضایی گام موثری برداریم.

مهدی آل کثیر/

 

 

برچسب‌ها: 
علی آشتاب - اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم