اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت لرستان

کد خبر: 
۲۶۴۸
نیکبخت خبر داد؛

اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت لرستان

اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت لرستان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمدرضا نیکبخت شامگاه سه‌شنبه که در نشست خبری مجازی با خبرنگاران لرستان سخن می‌گفت، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه و یکمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: در مدیریت بیماری کرونا در استان اصحاب رسانه همیشه همراه ما بودند و موجب شدند تا مردم به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در لرستان، تصریح کرد: این طرح به طور کلی در اولین دوره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شروع شد که می‌توان از طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از اقدامات بسیار مهم دولت روحانی نام برد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، کاهش پرداختی از جیب مردم را مهم‌ترین دستاورد این طرح عنوان کرد و افزود: همچنین تخت‌های «آی.سی.یو»ی بیشتری در استان احداث، اجرا و نصب شد که در بحث کرونا توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه به نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: معاونت غذا و دارو و معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان صمت و دامپزشکی استان به طور کلی گشت‌های مشترک و ضربتی دارند گرچه نظارت ۲۴ ساعته عملی نیست، اما جاهایی که تخلف صورت گرفته و به ما گزارش داده شده و یا خودمان آن را مشاهده به جد برخورد کرده ایم.

کسب رتبه ۶ دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بین مراکز استان‌های غیرقطب

وی به رتبه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بین دانشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته توانستیم رتبه ۶ را در بین مراکز استان‌های غیرقطب کسب کنیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه برخی از بخش‌ها در رتبه‌بندی به طور مشخص «کیفی» است، خاطرنشان کرد: در بحث آموزش پاسخگو و عدالت محور در بین کل دانشگاه‌های کشور رتبه ۱۵ و در زمینه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های نسل سوم رتبه۱۷ را اخذ کردیم.

وی با تأکید بر اینکه چیزی که بسیار مهم است مرجعیت علمی است و در این زمینه رتبه ۱۷ را دارا هستیم، تصریح کرد: البته در بسیاری از موارد از دانشگاه علوم پزشکی اهواز جلوتریم و باید برای رسیدن به دانشگاه‌های شیراز و اصفهان گام برداریم.

رتبه ۶ اخلاق پزشکی و رتبه ۱۳ بُعد مأمویت گرایی از دیگر رتبه‌های کسب شده دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود که نیکبخت به آن‌ها را برشمرد.

ترسیم نقشه علمی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از ترسیم نقشه علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون رشته تخصص قلب و عروق دانشگاه دایر شده است و برای ما مصوب شده از هم اکنون تا ۵سال دیگر در صورت فراهم کردن زیرساخت‌ها، دانشکده توانبخشی لرستان احداث و رشته‌هایی چون فارماکولوژی، زیست، فناوری دارو، تغذیه و... ایجاد شود.

اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت لرستان

نیکبخت در ادامه نیز از اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت لرستان خبر داد و افزود: در سفر اخیر نمایندگان اورژانس کشور به استان نیز مصوب شد که یک ساختمان با زیربنای ۵هزار متر برای اورژانس استان ساخته شود.

وی، تعداد تخت‌ فعال در بخش دانشگاهی استان را دو هزار و ۲۲۵ تخت اعلام کرد و بیان داشت: روزانه بین ۲هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ بیمار در مراکز درمانی لرستان بستری می‌شوند. 

نیکبخت خاطرنشان کرد: در زمینه ویزیت پزشکان هنوز افزایش تعرفه‌ای صورت نگرفته و از سوی کشور در این زمینه چیزی به دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام نشده است.

اقدامات دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان برای ماندگاری پزشکان متخصص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به نحوه توزیع پزشکان متخصص در استان گفت: پیش از من کارانه پزشکان متخصص بین ۱۲ تا ۱۸ ماه عقب بود که در دوره بنده تا مرداد ۹۹ پرداخت شده است و برای همه این متخصصان وام مسکن اختصاص یافته است که مجموعه‌ای از اقدامات ما برای ماندگاری آن‌ها در استان بوده است. 

نیکبخت با اعلام اینکه در همه شهرستان‌های استان متخصص زنان و زایمان، اطفال، داخلی و  جراحی وجود دارد اما در برخی رشته‌ها کمبود داریم، تصریح کرد: در برخی رشته‌های تخصصی نیز بر اساس جمعیت پزشک متخصص به شهرستان ها اختصاص می‌یابد.

وی به جذب نیروهای مورد نیاز در دانشگاه علوم‌پزشکی در زمان ریاست خود اشاره و تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم صدرصد عدالت را در جذب‌ها رعایت کرده‌ایم، اما سعی کرده‌ایم جانب عدالت را در این زمینه رعایت کنیم، بطوریکه از روز اولی که به این دانشگاه آمدم بنای حضور همه نیروها را در هر سطحی به استثنای نیروهای طرحی منوط به برگزاری آزمون کرده‌ام.

نیکبخت ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مجموع ۱۹۹ نیروی شرکتی در رشته‌های پرستاری، فوریت‌ها، داروخانه و  ۵۵  نگهبان هم جذب کردیم که آن هم در قالب آزمون بود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - محمدرضا نیکبخت - دانشکده بهداشت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم