اختلاف بین مسئولان لرستان دیگر بس است

کد خبر: 
۴۴۹۹
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

اختلاف بین مسئولان لرستان دیگر بس است

آیت الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اختلاف بین مسئولان استان دیگر بس است و باید برای توسعه لرستان یک دست باشند، از پیگیری جدی برای احداث سد «معشوره» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ آیت الله احمد مبلغی امروز شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه توسعه، نقطه محوری لرستان است اظهار داشت: توسعه استان الان اساسی‌ترین مطلب و مطلوب برای جامعه لرستانی است، چیزی اساسی‌تر و فوری‌تر برای لرستان، فراتر از توسعه نیست.

برای توسعه لرستان کار جدی صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه باید اعتراف کرد که در راستای توسعه استان کار جدی صورت نگرفته، البته عوامل و اسبابی هم دارد عنوان کرد: بخشی از عوامل این توسعه نیافتگی، البته به خود مردم هم بر می‌گردد چرا که بعضی استان‌ها خوب توسعه پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فقدان انسجام بین مسئولان، نبود مسئولی از خود استان، عدم پیگیری‌ها برای جذب بودجه، انتقال مشکلات و… به خود استان باز می‌گردد.

مبلغی با تاکید بر اینکه کنش گری اجتماعی و هر فعالیت اجتماعی معلول دو عنصر مطالبه گری و پاسخگویی است افزود: نوع مطالبات ما در استان، مطالبه جسته و گریخته بوده است، مطالبه جدی و اساسی نبوده است.

ادبیات مطالبه گری در لرستان در حال شکل گیری است

وی با بیان اینکه در دو تا سه سال اخیر این مطالبه به معنای اجتماعی‌تر و رسا تر شده و همه را فرا گرفته است عنوان کرد: الان تحولی در استان رخ داده و آن این است که مطالبه گری ابعاد جدی تر، اجتماعی‌تر و رساتری گرفته است، البته توصیه بنده این است که مطالبه گری باید فرآیند معقول و سالمی داشته باشد، مطالبه گری اگر چهره غیر دقیق و متناسب با شخصیت استان را پیدا نکند، ممکن است مضر باشد، منتج به نتیجه نشود و یا در نیمه راه بماند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای مطالبه گری در استان زیاد شده، از سوی همه اقشار هم تمرکز بر توسعه استان اصل قرار گرفته و هم ادبیات مطالبه گری شکل گرفته است.

آیت الله مبلغی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مطالبه گری بیان داشت: مطالبه گری اساس یک حرکت اجتماعی است، خوشبختانه این در استان در حال شکل گیری است، جامعه باید به امن، ایمنی و اطمینان برسد و به یک وضع مطلوب برسد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید از ناهنجاری‌ها و فساد دور شود ادامه داد: جامعه باید به عدالت، توسعه و… برسد، مطالبه گری امری خوب است، مردم نیز انصاف دارند و اگر ببینند روند توسعه زمان بر است، به آن توجه می‌کنند، مهم این است که مردم ببینند که شروع شده و گامی برداشته می‌شود.

اختلاف در بین مسئولان لرستان دیگر بس است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مأیوس به آن معنا نیستم چون فضای اجتماعی مردم، فضای مقبول‌تر و مطالبه گر تری شده است و این نوید می‌دهد گفت: کنش گری بدون مطالبه بی معنا است، هر فعلی در پی توقعی است و اگر توقعی نباشد، اصلاً فعل انجام نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند این توقعات را به شکل معقول ارائه کنند، اگر مطالبه نباشد، فعلی انجام نمی‌گیرد، حتی اگر بهترین فرد را هم بیاوری به نتیجه نمی‌رسد، در ریل گذاری توسعه رسانه نباید خود را کوچک بگیرد، همه باید در توسعه استان دخالت کنند، دلسوز هستیم، بیشتر باشیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اختلاف در بین مسئولان استان افزود: مسئولان دیگر اختلاف نکنند، اختلاف دیگر بس است، این اختلافات چه فایده‌ای دارد؟ معیارها و هنجارها ارائه شود، مطالبه کنیم، هر جا که معیار و هنجاری به زمین خورد، همه بایستند، مطالبه گری و بازخواست کنند.

آیت الله مبلغی با تاکید بر اینکه در راستای وحدت در میان مسئولان، حدود ۱.۵ سال است که جلساتی برگزار می‌کنیم که بنا داریم آنها را در تهران توسعه دهیم افزود: تمرکز بر توسعه، معیار ما در این رابطه است، مطالب استان را پیگیری خواهیم کرد، الان مطالبه گری در استان شیب قوی‌تری پیدا کرده است، مطالبه اساس تضمین کننده نظام است و نظام از مطالبه ارتزاق می‌کند، نباید از مطالبه گری بترسیم، چرا که هم خواسته‌ها در مجرای درستی قرار می‌گیرد، هم سازنده می‌شود و هم ریل گذاری خوبی صورت می‌گیرد.

پیگیری «معشوره» از کارهای جدی ما است

وی افزود: از نظر جامعه شناسی، در مطالبه، هم رکن فعل اجتماعی مطرح است و هم مسئول را به خط می‌کند و در مسیر قرار می‌دهد، نظام نیز از این امر استفاده می‌کند، تقویت می‌شود، شفافیت بهترین عامل بقای یک نظام می‌تواند باشد و نظام نیز از این امر استقبال می‌کند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه اجتماعی نمایندگان خبرگان رهبری ادامه داد: به گونه‌ای نیست که ما دخالتی داشته باشیم، دخالت هم کنیم کسی به ما گوش نمی‌کند، اما باید جایگاه اجتماعی خود را به عنوان زبان مردم تقویت کنیم و رابط بین نظام و مردم باشیم.

آیت الله مبلغی با تاکید بر اینکه در این زمینه بنا بر تلاش بیشتری داریم گفت: در رابطه با سد «معشوره» تا به حال مأیوس بودم که بخواهد رونقی پیدا کند، اما به برکت قدرت مطالبه و ادبیاتی که در رابطه با این سد طی دو تا سه سال اخیر تولید شده، ما نیز سرزنده شدیم، یکی از کارهای جدی ما همین موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه سفر ما به استان و شهرستان کوهدشت، برای همین سد «معشوره» بوده است عنوان کرد: آمدن ما باعث شد که استاندار نیز به کوهدشت سفر کنند و نقطه اصلی این سفر را هم فقط و فقط سد «معشوره» قرار دادیم چرا که اگر حل نشود، لرستان با مشکل مواجه می‌شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: لرستان همچنان نمادی را معطل می بیند که روی زمین مانده و کاری نسبت به آن صورت نمی‌گیرد، البته این پیگیری‌های ما نتیجه مطالبه خود مردم است، ما برآیندی از مطالبات مردم هستیم، وقتی که قدرت مطالبه سر ریز می‌شود و بالا می‌آید در جهت توسعه قرار می‌گیریم.

مطالبه گری در حال تبدیل به اندیشه قالب لرستان است

آیت الله مبلغی با اشاره به اینکه رسانه‌ها این مطالبه گری را ادامه دهند و مأیوس هم نباشند چرا که خود ما بخشی از جامعه و انقلاب هستیم و تنها مسئولان نیستند افزود: خود ما می‌توانیم این حرکت را توسعه دهیم، عدالت اصلی ترین کار انبیا به لحاظ اجتماعی است و استقرار عدالت را به شکل مستقل دنبال کرده‌اند، عدالت مغز حکومت اسلامی است و اگر حکومت اسلامی عدالت را رعایت نکند از محتوای اصلی خود دور می‌شود.

وی ادامه داد: دو تا سه سال است که مطالبه در بین مردم از جهات مختلف، چپ و راست، قوی شده است، مطالبه گری به یک ادبیات برجسته تبدیل شده است و حتی در حال تبدیل به اندیشه قالب، جدی و اساسی است، عدالت آنقدر اهمیت دارد که باید در لایه لایه جامعه نفوذ و رسوخ پیدا کند، این امر نیز به برکت فهم خود مردم و همچنین مطالبه گری مردم است، مردم دنبال عدالت هستند، نظام نیز از این امر خرسند است و هر چه مردم بیشتر ابعاد عدالت را فهم، کشف و انتقال دهند، مسئولان نیز پا به پای آنها حرکت می کنند، به زودی قالب ترین، قوی‌ترین و نیرومند ترین گفتمان ما گفتمان عدالت خواهد بود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته از بس که جامعه ما سیاسی زده شده است، نباید عدالت سیاسی زده باشد، عدالت باید تبیین شود، راه رفتن به سمت عدالت، راه پر پیچ و خمی است، عدالت را می‌خواهیم در نهادهای اداری، اجتماعی و… داشته باشیم و در لایه لایه اجتماعی امروز بازتعریف کنیم و این کار خیلی ساده ای نیست، رهبری به دنبال این امر است و ما نیز به همین سمت باید برویم.

مسئولان برای توسعه لرستان یک دست شوند

آیت الله مبلغی با تاکید بر اینکه عدالت را سیاسی نکنیم، افزود: بنده نیز قبول دارم باید کار ویژه‌تری نسبت به استان لرستان صورت بگیرد، لرستان را در یابیم، مسئولان لرستان را دریابند، همه با هم باید استان را دریابیم، لرستان، استانی زیبا و خوب است اما در مشکلات اساسی به سر می‌برد، برخی کارها را به سادگی می‌شود حل کرد و اگر تمرکز مختصری صورت بگیرد یک مرتبه برکت زیادی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید انسجام خود را داشته باشند، ادامه داد: تا به حال انسجام بین مسئولان استان نبوده است، این را باید اقرار کرد چرا که تا کنون هر کدام از مسئولان به خود نظر داشته اند و به استان نظر نداشته‌اند، نمایندگان معمولاً تمرکزشان بر منطقه خودشان بوده و بر استان نبوده، رسوبات این روند همچنان برقرار است، مسئولان استان در جهت توسعه استان یک دست نیستند، اما روزنه‌هایی اخیراً گشوده شده است، مسئولان، استاندار، نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان، همه یک دست باشند، فقط پیگیری کنند و البته منعکس کنند، جمع بندی مطالبات، مشکلات و نگرانی‌ها که بخشی عمق فاجعه و تأسف بار است باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید ناامید بود، قدرت مطالبه گری نباید دست کم گرفته شود، باید مطالبه گری معقول و سالم و با توجه به امکانات هدایت شود در ضمن مسئولان روی این مطالبات تمرکز کنند، البته تا حدی آمده‌اند، اما کافی نیست.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر انتقال و پیگیری مطالبات از سوی مسئولان گفت: رسانه‌ها نیز کار خود را انجام دهند. / مهر

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
احمد مبلغی - خرم آباد - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم