احیا ۲۳ واحد صنعتی در لرستان

کد خبر: 
۵۵۱۰
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان؛

احیا ۲۳ واحد صنعتی در لرستان

احیا ۲۳ واحد صنعتی در لرستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۳ واحد صنعتی سال گذشته در این استان احیا شد که خودروسازی بروجرد بعد از هشت سال تعطیلی از جمله این واحدها است.

به گزارش پایگاه‌_‌خبری‌_‌زرک بهمن جعفری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مدرسان و دانشجویان شایسته تقدیر دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: شرکت خمیرمایه دورود، شرکت لوله و الیاف بهراد و مجتمع فولاد خرم آباد با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال از مهمترین این واحدها هستند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری صنعت و دانشگاه منجر به تولید محصولات کیفی، اشتغال پایدار و درآمدزایی مطلوب می شود افزود: در دولت سیزدهم به حوزه تولید توجه جدی و بر ارتباط مستمر دانشگاه و مراکز صنعتی تاکید شده است همچنین یکی از برنامه های دولت، حفظ شرایط موجود واحدهای صنعتی با وجود تحریم ها است.

وی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر برنامه‌های دولت برشمرد و بیان کرد: شرکت‌های زاگرس پوش و یخچال‌سازی لرستان از واحدهای خوب استان هستند و با توجه به اینکه یخچال‌سازی از مصوبات سفر رییس جمهور است تامین مالی از طریق بانک صنعت و معدن، تکمیل خطوط تولید و خروج از تک محصولی بودن در دست اقدام می باشد.

رییس سازمان صنعت لرستان ادامه داد: شرکت زاگرس پوش نیز از مهمترین واحدهای توانمند استان است که قابلیت تبدیل شدن به یک برند بین‌المللی را دارا می باشد و حمایت از این واحدهای تولیدی می تواند توسعه تولید و اشتغال را در استان به همراه داشته باشد.

جعفری همچنین با اشاره به باز بودن درگاه ملی مجوزها افزود: تسریع در صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی به منظور پیشگیری از فساد مزیت استفاده از این درگاه و صدور پروانه کسب واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق این درگاه میسر است.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر تنها به درخواست مالکان طرح های نیمه تمام بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تبصره ۱۸ در راستای تکمیل این واحدها پاسخ مثبت داده می شود.

وی افزود: با توجه به رسالت دانشگاه علمی کاربردی که تربیت نیروی انسانی متخصص مرتبط با حوزه کار و تولید است باید ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و صنعت باشد کما اینکه طی ۲ سال اخیر بین دانشگاه‌های استان و حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت پیوند خوبی برقرار شده است.

به گفته جعفری یک‌هزار و ۳۶۴ واحد صنعتی در لرستان فعال می باشد.

در این مراسم از ۵۲ مدرس و دانشجو و ۱۴ مرکز آموزش علمی کاربردی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری تقدیر شد.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان - بهمن جعفری - مراکز صنعتی - دانشگاه‌ها

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم