احیای ماشین سازی لرستان و ایجاد اشتغال

کد خبر: 
۵۹۰۳
استاندار خبر داد؛

احیای ماشین سازی لرستان و ایجاد اشتغال

احیای ماشین سازی لرستان و ایجاد اشتغال

استاندار لرستان گفت: با احیای ماشین سازی لرستان از دو سال گذشته تا کنون ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، استاندار لرستان در بازدید از ماشین سازی لرستان گفت: بعد از احیای این شرکت که با شروع دولت سیزدهم در لرستان محقق شد تا کنون ۱۰ قرارداد کاری مهم با شرکت های بزرگ کشور منعقد شده است.

وی ادامه داد: برای احیای این واحد تولیدی ظرف دو سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است و ۲۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

استاندار با بیان اینکه ماشین سازی لرستان در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند، گفت: در صورتی که ۷۰ درصد ظرفیت باقیمانده هم فعال شود اشتغال زایی این واحد به ۹۰۰ نفر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

زیویار گفت: حمایت از این شرکت در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت است، چرا که این شرکت به خاطر کیفیت تولید برای بازاریابی و درآمدزایی مشکلی ندارد.

وی افزود: برای تأمین تسهیلات مورد نیاز مذاکراتی با بانک‌ها انجام شده است که امیدواریم سریعتر به نتیجه برسند.

استاندار با اشاره به این که سابقه ماشین سازی به قبل از انقلاب باز می‌گردد، گفت: ارزش زیر ساخت‌های این شرکت به بیش از پنج هزار میلیارد تومان می رسد، با این وجود بخش‌های مختلفی از این واحد دچار استهلاک شده و نیاز به نوسازی دارد.

زیویار تصریح کرد: ماشین سازی جزو کارخانه‌های مادر محسوب می‌شود که در ساخت سازه‌های فلزی، ساختمان سازی، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و مبدل‌های حرارتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به این که چشم‌انداز روشنی پیش روی ماشین سازی وجود دارد، عنوان کرد: این واحد جزو زنجیره‌ی تولید و ارزش در کشور محسوب می‌شود که در صورت حمایت می‌تواند درحوزه اشتغال و تولید، بسیار تأثیرگذار باشد.

ماشین سازی لرستان پس از سال‌ها تعطیلی، با شروع دولت سیزدهم و پیگیری های استاندار لرستان احیاء و به چرخه تولید بازگشت.

شرکت ماشین سازی لرستان در تولید مخازن تحت فشار، بویلر بازیافت حرارتی، پرس‌های هیدورلیک و مکانیکی و انواع سازه‌های فولادی در دو بخش صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
ماشین سازی لرستان - استاندار لرستان - دولت سیزدهم - فرهاد زیویار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم