احداث چهار پاسگاه محیط بانی لرستان در دولت سیزدهم

کد خبر: 
۶۱۱۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

احداث چهار پاسگاه محیط بانی لرستان در دولت سیزدهم

احداث چهار پاسگاه محیط بانی لرستان در دولت سیزدهم

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در دولت سیزدهم چهار پاسگاه محیط بانی در مناطق «تشکن رفت خان» سفیدکوه خرم آباد، «گرین الشتر»، «قالی کوه» الیگودرز و غار ماهی کور احداث شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به احداث چهار پاسگاه محیط بانی استان در دولت سیزدهم گفت: هم اکنون سه پاسگاه محیط بانی تشکن با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، گرین سلسله با ۸۰ درصد و قالی کوه بزنوید با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و پاسگاه محیط بانی غار" ماهی کور" نیز به بهره برداری رسیده است.

علی سالاروند گفت: با بیان اینکه منطقه غار ماهی کور حدود ۴۰ هکتار مساحت دارد، افزود: پاسگاه محیط‌بانی اثر طبیعی ملی غار ماهی کور با اعتبار پنج میلیارد ریال و ۲۸۰ متر فنس کشی محیط در این منطقه راه اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: این اثر طبیعی ملی دارای سه گونه نادر و اندمیک (منحصر به فرد بومی) است که ارزش ژنتیکی فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی دارند.

سالاروند با اشاره به تنوع زیستی غنی در لرستان اظهار داشت: با راه اندازی پاسگاه‌های محیط بانی و مناطق حفاظت شده سطح حفاظتی این مناطق احیاء خواهد شد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پاسگاه‌های محیط بانی دو مرحله ایی است، ادامه داد: گونه‌های جانوری منحصر به فرد و نادری در مناطق «تشکن رفت خان» سفیدکوه خرم آباد، «گرین الشتر» و «قالی کوه» الیگودرز وجود دارد و این مکان‌های حفاظتی با تلاش‌های انجام شده ظرف مدت یک تا دو سال فعال خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به فعالیت ۱۵ پاسگاه محیط بانی ثابت در سطح استان گفت: سطح حفاظتی برخی از پاسگاه‌های قبلی نیز در حال ارتقاء است، علاوه بر این دو مرکز تحقیقات و یک مرکز موزه تنوع زیستی نیز که از سال‌های قبل در استان رها شده بود در مرحله نهایی اخذ سند قرار گرفته است.

سالاروند با اشاره به اینکه کاربری آموزش محیط بانی به مرکز تحقیقات استان نیز اضافه شده است، گفت: مرکز تحقیقات زیست محیطی آموزش محیط بانی و پایش الکترونیک در استان به زودی راه اندازی می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
احداث پاسگاه - حفاظت محیط زیست - علی سالاروند - غار ماهی کور - گرین - قالی کوه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم