احداث پاسگاه‌های حفاظتی در ۴ منطقه جنگلی لرستان

کد خبر: 
۵۴۲۶
مدیرکل منابع طبیعی لرستان خبر داد؛

احداث پاسگاه‌های حفاظتی در ۴ منطقه جنگلی لرستان

احداث پاسگاه‌های حفاظتی در ۴ منطقه جنگلی لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از احداث پاسگاه‌های حفاظتی در چهار منطقه جنگلی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «حسین میرزایی» در سخنانی با اشاره به احداث پاسگاه‌های حفاظتی در چهار منطقه جنگلی لرستان، اظهار داشت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی باعث امنیت مناطق جنگلی می‌شود و متخلفان دیگر نمی‌توانند به‌راحتی جنگل را تخریب کنند.

وی با بیان اینکه همکاران باید با تلاش مضاعف و کار جهادی امورات محوله را به نحو مطلوب انجام دهند، عنوان کرد: احداث پاسگاه‌های حفاظتی در مناطق «شوراب» شهرستان چگنی، «طرهان» کوهدشت، «تنگ پری» نورآباد و «بسطام» الشتر، موجب افزایش ضریب حفاظتی در اراضی ملی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه برای پاسگاه «شوراب» ۱۰۸۴۲ میلیون ریال، «طرهان» ۹۸۲۰ میلیون ریال، «تنگ پری» ۱۷.۳۴۲ میلیون ریال و «بسطام» ۲۰.۶۲۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد، تصریح کرد: محل تأمین اعتبارات استانی بوده که سعی بر آن است پس از تکمیل این چهار پاسگاه، در دیگر نقاط بحرانی نیز مکان‌هایی برای احداث پاسگاه جدید جانمایی و اجرا شود.

میرزایی، اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی استان وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که ارتقای پوشش حفاظتی اراضی ملی با استفاده از فناوری‌های نو و پایش ماهواره‌ای اراضی ملی و استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت و پایش اراضی، باهدف بالابردن ضریب حفاظتی از عرصه‌های ملی به‌عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از فعالین و تشکل‌های مردمی و عموم هم استانی‌های عزیز در خصوص مشارکت در امر حفاظت از عرصه‌های منابع ملی خصوصاً جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: انتظار می‌رود مردم شریف در صورت مشاهده هر گونه تخریب جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ اطلاع دهند تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شود.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل منابع طبیعی لرستان - حسین میرزایی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم