احداث سه شهرک جدید در خرم آباد و کوهدشت

کد خبر: 
۵۹۰۲
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد:

احداث سه شهرک جدید در خرم آباد و کوهدشت

احداث سه شهرک جدید در خرم آباد و کوهدشت

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: احداث سه شهرک جدید در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای شهر‌های خرم آباد و کوهدشت تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به تصویب احداث سه شهرک جدید در لرستان گفت: بیش از ۵۰ درصد مصوبات این شهرک‌ها انجام شده است و ۲ شهرک در «پیرجد و سرآبستان» خرم آباد و یک شهرک نیز در «تنگ قلعه» کوهدشت احداث می‌شود.

بهزاد شاکرمی گفت: عقد قرارداد ساخت این شهرک‌ها با مشاور انجام شده و در حال طراحی است تا بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هشت هزار و ۸۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این مناطق ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه تلاش می‌شود واحد‌های این شهرک‌ها ویلایی و در مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث شود، ادامه داد: بر اساس قانون، شهرک باید خارج از حریم شهر احداث شود و به طور معمول پنج تا ۳۰ کیلومتر از شهر مادر فاصله دارند.

شاکرمی گفت: برنامه ما ساخت دست کم ۱۰ شهرک است که مشاور این امر انتخاب و ۲۶ نقطه را برای شهرک سازی معرفی کرده است و در شهر‌هایی که کمبود زمین وجود دارد، شهرک سازی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: سهم لرستان از طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد در چهار حوزه حمایتی، روستایی، توسعه و بازآفرینی بافت فرسوده و خودمالکی است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
راه و شهرسازی لرستان - بهزاد شاکرمی - ساخت شهرک - خرم آباد - کوهدشت - تنگ قلعه - پیرجد - سرآبستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم