احتمال شیوع تب کریمه کنگو در لرستان

کد خبر: 
۳۷۵۴
مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

احتمال شیوع تب کریمه کنگو در لرستان

احتمال شیوع تب کریمه کنگو در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان از احتمال شیوع تب کریمه کنگو در استان به دلیل کشتار غیرمجاز دام در برخی مناطق استان و فرا رسیدن فصل گرم، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مصطفی زبردست‌پور روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به فرا رسیدن فصل بهار و روزهای گرم سال و همچنین ازدیاد میزان زاد و ولد حشرات و کنه‌ها، برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان ودام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شیوع پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  به خصوص دام‌های اهلی و نشخوارکنندگان است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: این بیماری هیچ نشانه بالینی در دام ندارد اما در انسان با تب و درد عضلانی، تهوع و خونریزی گسترده در سطح بدن قابل تشخیص است و عمدتا در افرادی که با دام‌ها در ارتباط هستند از قبیل قصابان، چوبداران، سلاخان، دامداران و دامپزشکان مشاهده می‌شود.

زبردست‌پور گفت: تنها راه جلوگیری از این بیماری در جمعیت انسانی رعایت پوشش حفاظت فردی توسط افرادی که با دام‌ها در ارتباط هستند و جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در معابر وخارج از محوطه کشتارگاه‌های دام است که در صورت مشاهده با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: انجام عملیات مبارزه‌ای با جمعیت حشرات ناقل بیماری، جداسازی محل نگهداری دام از مجاورت با محل زندگی انسان‌ها رعایت فرآیند پیش سرد در کشتارگاه‌های دام، جلوگیری از له کردن و جداسازی کنه‌های روی بدن دام‌های اهلی با دست و نگهداری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال از راه‌های پیشگیری برای بروز و شیوع این بیماری است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - اداره کل دامپزشکی لرستان - مصطفی زبردست پور - تب کریمه کنگو

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم