اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان لنگ تامین زمین

کد خبر: 
۴۹۹۵
استاندار مطرح کرد؛

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان لنگ تامین زمین

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان لنگ تامین زمین

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان هزار هکتار زمین نیاز است که از این تنها ۲۰۰ هکتار تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «فرهاد زیویار» در حاشیه جلسه پایش نهضت ملی مسکن در لرستان، اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان برای تأمین زمین همه ۴۰ هزار نفر متقاضیان واجد شرایط حدود هزار هکتار زمین موردنیاز است که از این مقدار حدود ۲۰۰ هکتار تأمین و عملیات آماده‌سازی، تسطیح، تهیه طرح و ساخت واحدها در این اراضی آغاز شده است.

وی، افزود: همچنین در مراکز شهرستان‌های استان حدود ۸۶۰ هکتار زمین دیگر شناسایی شده که اقدامات مقدماتی برای بهره‌برداری از این اراضی آغاز و مقرر شد به‌صورت مستمر این اقدامات پیگیری و در جلسات آتی در زمینه پیشرفت موضوع، رصد و پایش صورت پذیرد.

استاندار لرستان، عنوان کرد: اقدامات مذکور شامل پیگیری معارضین، اخذ اسناد، الحاق به شهرها، تهیه طرح و اخذ مجوزهای قانونی موردنیاز است.

زیویار، گفت: در این جلسه مقرر شد در ۱۶ شهر کوچک دیگر که از توابع شهرستان‌های استان هستند کار شناسایی اراضی ملی در مجاور این شهرها و الحاق به شهرها و استفاده از این اراضی در تأمین زمین متقاضیان مسکن طی برنامه مستمر پیگیری شود.

وی، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز مکلف شد زمین‌های موجود در مجاورت روستاهای استان را احصاء و آمار و ارقام آنها را برای اقدامات قانونی بعدی اعلام کند.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - فرهاد زیویار - نهضت ملی مسکن

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم