اجرای طرح محله محور «مانا» در لرستان

کد خبر: 
۴۹۶۰
مدیرکل بهزیستی لرستان مطرح کرد؛

اجرای طرح محله محور «مانا» در لرستان

اجرای طرح محله محور «مانا» در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل بهزیستی لرستان از اجرای طرح محله محور مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان (مانا) در شش شهر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «همایون عمودی زاده» امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح محله محور مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان با همکاری و استفاده از ظرفیت تسهیل گران آموزش‌دیده محله‌های آسیب‌خیز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب فعالیت‌های گروهی به همت مؤسسات و مراکز غیردولتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از دوره‌های مهم زندگی انسان نوجوانی است، گفت: نوجوانان و جوانان روزانه با نگرانی‌های به وجود آمده از مشکلات در محیط بیرونی و اجتماعی، مواجه هستند و این نگرانی‌ها در سنین ۱۳ تا ۱۸ سالگی خیلی بیشتر و اثرگذارتر است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اهداف طرح مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان «مانا» در زمینه ارتقای توانمندی نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: صحبت‌کردن با کودکان و نوجوانان و طریقه آگاهی دادن به آنها نسبت به مشکلات و اتفاقات اجتماعی اطراف بسیار مهم است و می‌تواند از حوادث در آینده و طریقه مقابله با آنها را به نوجوانان آموزش بدهد از سویی دیگر بی‌توجهی یک عامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر نوجوانان است و می‌تواند در مقابله نوجوان با مشکلات اجتماعی تأثیر منفی داشته باشد.

عمودی زاده با بیان اینکه طرح «مانا» در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر انجام شده و پروژه نویسی صورت‌گرفته است، گفت: این نوجوانان به‌عنوان سفیران طلایی در جامعه هستند و هدف این برنامه توانمندسازی آنها است به‌گونه‌ای که نوجوانان آن‌قدر کسب تجربه کرده باشند که در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون و ایمن بمانند.

وی با بیان اینکه آمار استان لرستان در زمینه‌های آسیب‌هایی چون اعتیاد، خودکشی و … از نرم و میانگین کشوری بیشتر است، گفت: محور توسعه سرمایه انسانی آموزش و در کنار آن پرورش است و ارتباط عمیقی بین سه مؤلفه روابط اجتماعی، سلامت اجتماعی و رویکرد اجتماعی وجود دارد.

پایان پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بهزیستی لرستان - همایون عمودی زاده - آسیب های اجتماعی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم