اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

کد خبر: 
۶۱۳۲
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای دو هزار و ۱۷۲ روستای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «مجید طائف» با اشاره بر اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها بیان کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجری بودن سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی، بررسی تنگناها و اصلاح روش‌های معمول، مکانیزاسیون، خاک‌ورزی حفاظتی، تغذیه، تناوب، مدیریت مزرعه و تأمین بذر محصولات اساسی انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: مدت زمان اجرای طرح پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در لرستان در مرحله سومین سال اجرا است.

وی با اشاره به هدف گذاری اجرای طرح جهش تولید افزود: سطح برنامه کشوری ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار بوده که لرستان با سهم ۷ درصد تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

طائف تصریح کرد: تعهد کشت استان ۳۷۰ هزار هکتار است که از میزان ۵۶.۷ درصد گندم و ۲۰ درصد جو بوده و تاکنون ۲۶۲ هزار هکتار به میزان ۷۰ درصد کشت شده است.

وی سطح گسترش این طرح را در ۱۲ شهرستان و دو هزار و ۱۷۲ روستا برشمرد و افزود: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان‌های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با ۱۸.۹ درصد و ۱۸.۴ درصد است و همچنین کمترین سطح زیر کشت به شهرستان‌های چگنی با ۴.۱ درصد و دورود با ۴درصد رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان یادآور شد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی بالغ بر ۶۶۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۵۰ دستگاه ادوات؛ که مرحله اول آن به میزان ۱۹۶میلیارد ریال تخصیص یافت و در این راستا همچنین ۹۳ دستگاه تحویل و تامین شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
طرح جهش تولید - دیمزارهای لرستان - مجید طائف - ستاد اجرایی فرمان امام

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم