اجرای طرح «گشت‌های بسیج محله محور» در لرستان

کد خبر: 
۲۵۰۱
رئیس کل دادگستری لرستان خبر داد:

اجرای طرح «گشت‌های بسیج محله محور» در لرستان

اجرای طرح «گشت‌های بسیج محله محور» در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان از اجرای طرح «گشت‌های بسیج محله محور» در این استان برای ایجاد امنیت پایدار درون شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمد رزم امروز چهارشنبه در دیدار با معاون عملیات بسیج کشور پیرامون چگونگی اجرای دستورالعمل «گشت‌های بسیج محله محور»، اظهار داشت: انقلاب ما بر پایه حضور مردم شکل گرفت و طی چهل سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی، همه موانع، حوادث و مشکلات با حضور مردم مرتفع شده است.

وی، افزود: در صحنه‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی این مردم بودند که نقش اساسی داشتند و در شرایط کنونی که دشمنان و بدخواهان با گشودن جبهه نرم و جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما ایستاده‌اند باز این مردم هستند که با حضور خود به مقابله با دشمنی‌ها می‌رود.

رئیس کل دادگستری لرستان، بیان داشت: بهترین جلوه اشتراک بسیج امروز و بسیج در دوران جنگ، حضور مردم در صحنه‌های مختلف رویارویی با دشمنان انقلاب اسلامی است.

رزم، گفت: بسیج از مردم و برای مردم است و در هر عرصه و صحنه‌ای که انقلاب و نظام تهدید شود و نیازمند کمک و تعامل باشد بسیج و بسیجی حضور پیدا می‌کند و آن گونه که حضرت امام (ره) فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و اینکه امام فرمودند افتخارم این است که من یک بسیجی ام نشان از جایگاه رفیع و بزرگ بسیج دارد.

وی، بیان داشت: بسیج حافظ آورده‌ای انقلاب جهانی اسلام است و رهبر فرزانه‌ی ما هم در تبیین جایگاه ارزشمند بسیج فرمودند تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این یک رکن اساسی است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه خدمات بسیج در عرصه‌هایی چون سازندگی، سیل، زلزله و اخیراً در موضوع سلامت مردم عزیز میهنمان فراموش ناشدنی است، بیان کرد: ظرفیت عظیم بسیج می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و برقراری نظم و ارتقای امنیت باثبات و پایدار در محلات نقش اساسی داشته باشد و با توجه به محدودیت‌های امکانات و منابع نیروی انتظامی، نیروهای زحمتکش ناجا را در انجام مأموریت‌های محوله یاری رسانده و کمک کند.

رزم، ضمن اشاره به گشت‌های بسیج محله محور، گفت: در مواد ۱ و ۲ قانون حمایت قضائی از بسیج مصوب سال ۱۳۷۱ و آئین نامه اجرایی آن و ماده ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ جایگاه قانونی بسیج تعریف شده و با توجه به تصویب دستورالعمل اجرایی گشت‌های «رضویون» در شورای امنیت کشور که سندی برای فعالیت نیروهای بسیجی در راستای برخورد با جرایم مشهود و پیشگیری از وقوع جرایمی نظیر سرقت، منازعات و درگیری‌ها و مواد مخدر محسوب می‌شود، امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت عظیم مردمی به شایستگی بهره برده و استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - محمد رزم - بسیج

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم