اجرای طرح «بوم» در ۸۱۲ مدرسه ابتدایی لرستان 

کد خبر: 
۳۲۴۵
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خبر داد:

اجرای طرح «بوم» در ۸۱۲ مدرسه ابتدایی لرستان 

اجرای طرح «بوم» در ۸۱۲ مدرسه ابتدایی لرستان 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح برنامه ویژه مدرسه (بوم) در ۸۱۲ مدرسه ابتدایی شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ رقیه معتمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح که از سال ۹۷ به مدارس ابلاغ شده است متاسفانه تاکنون بصورت منسجم در سطح مدارس مورد پیگیری و اجرا قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه از امروز دوره ضمن خدمت این طرح با حضور مدرسان توانمند برای مدرسان  لرستان آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح بر اساس نیاز، توانی، اقلیم و جنسیت دانش آموزان به رویکرد مهارت آموزی و با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در این راستا، ۲ ساعت در هفته، متناسب با نیازهای بومی و محله‌ای دانش آموزان از سوی مدیران مدارس، معلمان و شورای مدرسه، برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح نیز پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محله‌ای، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری با بهره گیری از امکانات و فضاهای آموزشی داخل و خارج از کلاس و مدرسه و همچنین ارتقای جایگاه مدرسه در بین افکار عمومی به عنوان محور توسعه محله است.

معتمدی بیان کرد: برنامه ریزی ملی ما متمرکز است اما در قالب این طرح، مدرسه و شورای مدرسه می‌توانند برنامه‌های مهارت آموزی را بر اساس ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت، شامل: اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبا شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه، طراحی کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف و زمینه‌های «برنامه ویژه مدرسه» آموزش یک مهارت است، افزود: در این راستا نمونه‌هایی از این امر شامل مشاهده طبیعت، بازدید از موزه، نمایشگاه، مراکز علمی، صنعتی، تولیدی، هنری، فرهنگی، مساجد، یادمان‌های دفاع مقدس، مؤسسات اجتماعی، انجمن‌های علمی و... خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه این برنامه به مدارس این امکان را می‌دهد که در طول سال، ۶۰ ساعت از زمان رسمی آموزشی خود را متناسب با نیازهای دانش‌آموزان و با در نظر گرفتن رویکرد فرهنگی، تربیتی و همچنین تأکیدات مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای، برنامه ریزی کنند، ادامه داد: هفته‌ای ۲ساعت برای عملیاتی شدن این اهداف و برنامه پیش بینی شده است.

معتمدی با اشاره به نقش مدیر مدرسه در راستای فعال کردن شورای معلمان و شورای مدرسه به عنوان رکن اصلی اجرای «برنامه ویژه مدرسه»، بیان داشت: در این راستا برنامه سالانه باید تنظیم و همچنین به آموزش و پرورش نیز ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رکن ارائه کننده «برنامه ویژه مدرسه»، معلم است، تصریح کرد: همچنین نظارت و ارزشیابی چگونگی اجرای «برنامه ویژه مدرسه» هم بر عهده انجمن اولیا و مربیان مدرسه خواهد بود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش - لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم