اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها

کد خبر: 
۲۵۵۰
سرپرست سازمان صمت لرستان خبر داد؛

اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها خبر داد و گفت: این مهم با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ بختیار رازانی امروز یکشنبه اظهار داشت: برای جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، ثبت اطلاعات وموجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای استان اجباری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت کالاهای موجود در انبارها می‌تواند علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالا، به شناسایی بهتر محتکران هم کمک کند، به همین دلیل تمامی انبارهای کالا در لرستان می‌بایست در این سامانه به ثبت برسد.

سرپرست سازمان صمت لرستان افزود: براساس ماده‌های ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های صمت در استان‌ها باید با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم‌افزاری به شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کنند.

رازانی اظهار داشت: براساس ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون هستند و وارد کردن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه این قانون جرم است.

سرپرست سازمان صمت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ قلم کالای اولویت دارشامل برنج، شکر، چای، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، لاستیک، گندم، روغن موتور و کاغذ چاپ و روزنامه برای ثبت در سامانه جامع انبارها و جهت رصد و پایش مستمر مورد تاکید جدی است.

به گفته رازانی : تنها در آذرماه چندین مورد کالای احتکار شده در لرستان کشف شد که نمونه آن را می‌توان ۳۱ دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی، ۲۷۲ هزار کیلوگرم شکر، ۱۲ هزار و ۷۹۲ قلم کالا از عمده فروشی‌های موادغذایی، هشت هزار و ۵۲۱ لیتر ماده ضدعفونی کننده، ۶۹۰ قلم لوازم یدکی خودرو و۶۶۸ کیسه برنج احتکار شده عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سه ماهه سوم امسال نیز با بازرسی از ۶۰ انبار، صاحبان تعداد ۳۵ انبار به ارزش ریالی بیش از ۱۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
بختیار رازانی - سازمان صمت لرستان - سامانه جامع انبارها

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم