اجازه ندهید کالایی گران و در انبارها احتکار شود

کد خبر: 
۴۱۳۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خطاب به مسئولان؛

اجازه ندهید کالایی گران و در انبارها احتکار شود

اقامه نماز عید قربان در خرم‌آباد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خطاب به مسئولان گفت: اجازه ندهید کالایی گران و در انبارها احتکار شود، زیرا این شکل و شیوه گرانی و احتکار، آسیب‌زاست.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید قربان اظهار داشت: دهه دوم ذی‌الحجه دهه امامت و ولایت است؛ ولایت و امامت جایگاه شاخص و والایی دارند؛ زیرا تضمین‌کننده احکام الهی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام الهی با وجود امامت و ولایت تحقق پیدا می‌کند، امامت همه ما را به تقوای الهی فرا می‌خواند؛ همه رسانه‌ها و مؤسسات فرهنگی، تبلیغی و دینی در این دهه ولایت به تبیین جایگاه شاخص و برجسته امامت و ولایت خواهند پرداخت.

برنامه‌های بنیاد غدیر در ۱۱ محله خرم‌آباد

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بنیاد غدیر و سازمان تبلیغات اسلامی در ۱۱ محله از شهر خرم‌آباد برنامه هایی دارند که جوانان و نوجوانان محلات در آن برنامه‌ها مشارکت کنند، همان‌طور که مساجد و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی برنامه‌های فرهنگی و دینی را تدارک دیدند و در چهل‌و‌دومین سالگرد برپایی اقامه نمازجمعه، ستاد نمازجمعه مرکز و شهرهای استان به همراه موسسات فرهنگی دینی برنامه‌های متنوع فرهنگی را تدارک دیدند که زمینه‌های خوبی برای مشارکت و معرفت افزایی در دهه ولایت است.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا به دلایلی تنگناهایی در کشور وجود دارد که معیشت عمومی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد به رئیس جمهور منتخب رای دادند و آیت‌الله رئیسی (رئیس‌جمهور منتخب) نشان داده اهل اقدام است، اما باید تلاش کرد تا این روزهای باقیمانده با آرامش به پایان برسد و دولت جدید روی کار آید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنی با ملت ایران زیاد است و هر جا دشمنی زیاد بود باید ملت تلاش کند تا دوستی‌ها و اتحاد افزایش یابد و باید دوستان انقلاب مجتمع و متمرکز شوند و با یکدیگر همکاری کنند و هوشیاری بیشتری به خرج دهند، عنوان کرد: در بحث قطعی آب، برق و معیشت مردم مشکل وجود دارد.

شاهرخی افزود: اما استکبار جهانی سه هدف را دنبال می‌کند، یکی اینکه ملت را به ستوه آورد و ملت را در مقابل نظام قرار دهد سپس ملت را در برابر هم قرار دهد. هدف دوم دشمن ایجاد مانع برای عدم پیشرفت کشور و هدف سوم این است که اقتصاد کشور را از هم فرو بپاشد.

رفع مشکل معیشتی مردم با مهار گرانی امکان‌پذیر است

وی با اشاره به اینکه راه پیروزی و غلبه بر اهداف پلید دشمن اتکا به نیروهای داخلی است، بیان کرد: از آنجا که رفع مشکل معیشتی مردم با مهار گرانی امکان‌پذیر است، لازم است کارهای کلانی انجام شود و این در حالیست که در مواردی کمبودی نیست ولی اجناس گران می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: عده‌ای سودجویی می‌کنند، عده‌ای به دنبال منفعت طلبی هستند که در این رابطه باید سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه اصناف، سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی همه باید در این ایام پای کار باشند و اجازه ندهند جنسی گران و در انبارها احتکار شود، زیرا این شکل و شیوه گرانی و احتکار آسیب‌زاست.

شاهرخی تأکید کرد: همچنین تا دولت جدید کار خود را آغاز می‌کند هیچ شورا و کمیته‌ای در استان تصمیم به گران‌کردن اجناس نکند تا دولت جدید تصمیم‌گیری کند.

قابل قبول نیست با چند ساعت قطعی برق به یکباره سیمان پیدا نشود 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت سیمان اشاره کرد و اظهار داشت: در کشوری که جزء چند کشور تولید‌کننده سیمان و صادر‌کننده این محصول است قابل قبول نیست با چند ساعت قطعی برق به یکباره سیمان پیدا نشود و قیمت سیمان افزوده شود و اگر انبارها جستجو شود به طور حتم احتکار سیمان پیدا می‌شود و این‌ها تجربه شده که نیاز به اقدامات جهادی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: صبر و ثبات‌قدم لازم است؛ ملت ایران به دلیل اعتماد به امام (ره)، رهبری و به خاطر تقدسی که به مسیر نورانی شهدا دارند راه فضیلت و عدالت را با استقامت ادامه می‌دهند و هوشیارانه عمل می کنند. ملت ایران در مقابل هر بی‌نظمی می‌ایستند و هر کسی اگر اعتراضی به سازمان و بخشی دارد باید دادگستری و دیوان عدالت اداری رسیدگی کند، در کشور ما بی‌نظمی و آشوب جایی ندارد و این ملت مقاوم این مسیر نورانی امام راحل (ره) را ادامه خواهد داد.

وی یاد آور شد: در جلسه روز پنج‌شنبه هفته گذشته به مدت پنج ساعت نتایج خوبی حاصل شد و به زودی صنایع تعطیل شده یکی پس از دیگری شروع به کار می‌کنند و یکی از کارخانه‌های بزرگ در لرستان به زودی کار خود را شروع می‌کند و اگر شروع نکند به فرد دیگری واگذار می‌شود.

عکس و خبر: محمد بیرانوند/

 

برچسب‌ها: 
نماینده ولی فقیه در لرستان - سید احمدرضا شاهرخی - سیمان - تورم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم