آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا»

کد خبر: 
۶۰۶۴
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد؛

آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا»

آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا»

آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب رستا امروز در سالن شهید محمدحسین فهمیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان دهم بهمن‌ماه در آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب رستا که در سالن شهید محمدحسین فهمیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی نذر کتاب در استان، اظهار کرد: این طرح ملی با عنوان «رستا» و با هدف تأمین کتب مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم لرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ملی که از سوی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی کشور و به همت جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، تصریح کرد: ادارات و سازمان‌هایی از جمله استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و... مشارکت داشتند.

فرهاد فرامرزیان از جمع‌آوری ۱۷ هزار جلد کتاب در قالب این طرح ملی خبر داد و اضافه کرد: این کتاب‌ها با توجه به موضوع دسته‌بندی شدند که بین مدارس و مساجد مناطق محروم و فاقد کتابخانه عمومی استان توزیع خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان به مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم در زمینه دسترسی به کتب به‌ویژه کتب آموزشی و کنکور اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این پویش می‌توان امیدوار بود کاستی‌هایی که دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم در زمینه عدم دسترسی به کتب آموزشی، علمی، کنکور و... دارند، مرتفع شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های جمع‌آوری شده در مناطقی که دسترسی به کتابخانه عمومی و فضای مطالعه عمومی ندارند، توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در قالب طرح رستا توسط مرکز خیریه رهروان شهدا تعدادی کتاب در ۲۰ کمپ و گرمخانه توزیع خواهد شد و توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز تعدادی کتاب بین مساجد روستایی مناطق محروم و فاقد کتابخانه عمومی توزیع خواهد شد.

فرامرزیان بیان کرد: همچنین در قالب طرح رستا توسط مرکز خیریه آموزشی کوثر نیز تعدادی کتاب بین کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و جاماندگان از تحصیل و توسط قرارگاه تحول اجتماعی استانداری لرستان نیز تعدادی کتاب بین روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها توزیع می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
پویش نذر رستا - مناطق محروم - کتابخانه عمومی - جهاد دانشگاهی لرستان - فرهاد فرامرزیان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم