آغاز فعالیت ارکستر مجلسی لرستان

کد خبر: 
۳۰۱۹
رییس انجمن موسیقی استان خبر داد؛

آغاز فعالیت ارکستر مجلسی لرستان

آغاز فعالیت ارکستر مجلسی لرستان

رئیس انجمن موسیقی لرستان از آغاز فعالیت نخستین ارکستر مجلسی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمد میرزاوندی شامگاه دوشنبه در تشریح این خبر گفت: نخستین ارکستر مجلسی لرستان زیر نظر انجمن موسیقی استان به سرپرستی ایمان سلیمی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

وی، هدف از تشکیل ارکستر مجلسی لرستان را اجرای قطعات ارکسترال آهنگسازان لرستانی و قطعات فاخر موسیقی استان عنوان کرد و افزود: با فعالیت این ارکستر، مردم هنرپرور لرستانی با قابلیت‌های بی‌بدیل موسیقی استان در قالب سازهای ارکستر بیشتر آشنا می‌شوند.

رئیس انجمن موسیقی لرستان اذعان داشت: در حال حاضر نوازنده‌هایی از شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و قزوین، این ارکستر را همراهی می‌کنند که از برترین نوازنده‌های استان به شمار می‌آیند و امیدواریم که سایر نوازنده‌های هم‌استانی با همکاری از این اتفاق مبارک استقبال کنند.

اجرای آنلاین قطعه «باران» توسط ارکستر مجلسی لرستان

رهبر ارکستر مجلسی لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: بعنوان اولین فعالیت ارکستر مجلسی لرستان، قطعه زیبای «باران» اثری از استاد کیهان کلهر با صدای ماندگار زنده یاد استاد محمدرضا شجریان در حال تنظیم است که این قطعه بصورت بی‌کلام با همراهی تکنوازی تار نواخته می‌شود.

وی افزود: نخستین اجرای این ارکستر بزودی در فضای مجازی با همراهی شهرام پیرحیاتی، حسن سالم، روزبه قربانی و علیرضا رضایی: ویلن، سامان امیدی و حسام حاتمی: ویولا، ایمان سلیمی: ویولنسل، علی کاکاوند: بیس، روزبه پورحسینی: پیانو، فرزاد صفری: کلارینت، علی همتی و نیما سلیمی: کوبه‌ای و نوازنده مهمان سعید صالحی: تار منتشر خواهد شد.

رهبر ارکستر مجلسی لرستان گفت: با یاری خدا بر آنیم که در آینده نه چندان دور از خواننده‌های برجسته استانی و کشوری دعوت بعمل آوریم که با ارکستر مجلسی لرستان همکاری نمایند. 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - ارکستر مجلسی - انجمن موسیقی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم