آغاز سال‌تحصیلی ۳۷هزار کلاس اولی در لرستان 

کد خبر: 
۴۴۲۰
امروز؛

آغاز سال‌تحصیلی ۳۷هزار کلاس اولی در لرستان 

آغاز سال‌تحصیلی ۳۷هزار کلاس اولی در لرستان 

۳۷ هزار کلاس اولی‌ لرستان سال تحصیلی خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ امروز پنج‌شنبه همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها در استان لرستان و در دبستان ۱۷ شهریور روستای «پاپی خالدار» برگزار شد.

به گفته رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان، ۳۷ هزار و ۱۹۴ کلاس اولی در استان سال تحصیلی خود را شروع خواهند کرد.

پیش از این نیز عیسی سهرابی سرپرست آموزش و پرورش لرستان در رابطه با فعالیت مدارس در لرستان اظهار داشت: امسال به دور از هیاهو مدارس به صورت تدریجی بازگشایی خواهند شد و در این مورد به دغدغه‌های خانواده‌ها و سلامت دانش‌آموزان توجه ویژه شده است.

وی به نحوه آغاز سال تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع مدارس استان کار خود را از سوم مهرماه شروع و مدارس شهری در مهرماه به صورت مجازی و در بستر شاد و استفاده از آموزش تلویزیونی فعالیت خواهند کرد.

به گفته معتمدی، آموزش در مناطق شهری در مهرماه غیر حضوری و در بستر شاد و استفاده از آموزش تلویزیونی خواهد بود .

 

تشریح راهبرد‌های کلان وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس

سید عیسی سهرابی سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راهبرد‌های کلان وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس گفت: امسال بدور از هیاهو مدارس به صورت تدریجی بازگشایی خواهند شد و در این مورد به دغدغه‌های خانواده‌ها و سلامت دانش‌آموزان توجه ویژه شده است.

وی به نحوه آغاز سال تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع مدارس استان کار خود را از سه مهر شروع خواهند کرد و مدارس شهری در مهرماه به صورت مجازی فعالیت خواهند کرد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: در روستا‌هایی که مدارس حداکثر ۱۵ نفر دانش آموز دارند با صلاحدید مدیر مدرسه، شورای مدرسه و شرایط و فضای آموزشی می‌توانند به صورت حضوری البته با رعایت دستور العمل‌ها کار خود را شروع کنند و بقیه مدارس که دانش آموزان بیشتر از ۱۵ نفر دارند ترجیحا به صورت مجازی سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

سهرابی به آموزش در بستر شبکه شاد نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۸۲ درصد دانش آموزان در این بستر از آموزش‌ها بهره‌مند شده اند که این بستر هم در آینده نزدیک با قابلیت‌ها و سرعت بیشتری در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی به دسترسی دانش آموزان به اینترنت در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار مدرسه به اینترنت وصل شده است و امسال هم برنامه داریم ۴۱۹ مدرسه در استان که زیرساخت‌های ارتباطی ندارند با تلاش سایر دستگاه‌ها به اینترنت وصل کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل آموزش و پرورش لرستان - کلاس اولی ها - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم