آسفالت معابر «قلعه سنگی» خرم‌آباد

کد خبر: 
۷۱۹۲
در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد انجام شد:

آسفالت معابر «قلعه سنگی» خرم‌آباد

پویا تابعی مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد ۱۸هزار متر مربع از معابر روستای «قلعه سنگی» که در مسیر دسترسی به غار تاریخی «کلدر» است زیرسازی و آسفالت شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری زرک، «پویا تابعی» بابیان اینکه ثبت جهانی دره خرم‌آباد فرصتی ارزشمند و مغتنم برای فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی قوم لر است تصریح کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهری و روستایی و عاملی مهم در راستای رونق صنعت گردشگری و جذب توریست در استان است. 

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: در این راستا گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف برای ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد برداشته شده است که این اداره کل با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات خود و با همکاری سایر ادارات اجرایی استان اقداماتی موثر در راستای تحقق این مطالبه عمومی مردم انجام داده است. 

 

«تابعی» اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای قلعه سنگی در مسیر ورودی غار تاریخی کلدر قرار گرفته است، بهسازی و آسفالت معابر این روستا در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد عملیات زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای قلعه سنگی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در مدت زمان یک هفته انجام شده است. 

 

«تابعی» تصریح کرد: بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان با استفاده از ظرفیت ماشین آلات سنگین خود همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای لایروبی، ساماندهی و پاکسازی «خرم‌رود» اقدام کرده است.

 

پایان پیام 

 

برچسب‌ها: 
آسفالت - قلعه سنگی - ثبت جهانی - اداره کل بنیاد مسکن لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم