آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد؛ نخستین آزادراه ۶خطه کشور

کد خبر: 
۴۲۰۵
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد؛ نخستین آزادراه ۶خطه کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی از آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد به عنوان نخستین آزادراه  ۶خطه کشور یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمد اسلامی بعدازظهر امروز دوشنبه که در مراسم افتتاح آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: آزادراه‌هایی که تاکنون ساخته‌ایم ۴ خطه بوده است؛ این مسیر ۶۷ کیلومتر طول دارد و در تسهیل تردد نقش بسزایی دارد.

وی، افتتاح آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد را به مردم عزیز استان لرستان تبریک گفت و ادامه داد: این مسیر امروز در این استان افتتاح شد و از ۱۵ مرداد با تکمیل کارهای باقیمانده زیر بار ترافیک می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قسمت دیگر پروژه آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک گفت: اکیپ‌ها و موسساتی که کار می‌کردند منتقل می‌شوند به قطعه یک و مجموعه قرارگاه خاتم پروژه اتصالی به آزادراه خرم‌‌زال را هم دستور بدهند تا مؤسسات دیگر ظرفیت‌ها را به کار بگیرند و این شریانی حیاتی و محور توسعه تکمیل شود و لرستان از این ظرفیت بتواند استفاده کند.

وی با بیان اینکه با همین همت دوستان تا چند هفته آینده، طول ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و می‌کند، یعنی از ۲۱۰۰ کیلومتر در این دوره به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد؛ تصریح کرد: بزرگراه‌های کشور هم، گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص خسارات سیل لرستان و بازسازی خسارات اظهار داشت: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرحوم «علیرضا تابش» فراتر از ظرفیت و مسئولیت خود مسائل را به عهده گرفتند و دیوارهای حایل در حریم رودخانه پلدختر اجرا کردند و به مردم اطمینان خاطری دادند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
وزارت راه و شهرسازی - محمد اسلامی - آزادراه - بروجرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم