آخرین وضعیت بازگشایی مدارس خرم‌آباد

کد خبر: 
۴۳۷۵
در حاشیه برگزاری مانور بازگشایی مدارس تشریح شد؛

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس خرم‌آباد

محمد حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد آخرین وضعیت بازگشایی مدارس این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «محمد حسین احمدی» صبح امروز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور بازگشایی مدارس ناحیه یک خرم‌آباد در مدارس شاهد و ولایت‌فقیه این شهرستان با تاکید برآگاهی بخشی به اولیا گفت: شورای دبیران نقش مهمی در برگزاری کلاس‌ها در شرایط شیوع کرونا دارد، در این شورا با هماهنگی اولیا نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری یا غیر حضوری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: در فرایند تعلیم و تربیت، اصل مدرسه است، باید نیاز مدرسه شناسایی شده و تصمیم‌گیری درستی صورت گیرد، آموزش و پرورش از اسفند ۹۸ بصورت سنجیده با پدیده کرونا برخورد کرد و با تدبیر همکاران و پیشگامی مدارس، روند تعلیم و تربیت بصورت مجازی شروع شد.

فرصت سازی آموزش و پرورش با شیوع کرونا

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد ادامه داد: در ابتدا از شبکه‌های مختلفی برای آموزش استفاده شد، اما دستگاه تعلیم و تربیت توانست شبکه اختصاصی «شاد» را برای آموزش راه‌اندازی کند.  

احمدی از ایجاد قابلیت‌های فراوان در شبکه اختصاصی شاد در سال‌جاری توسط آموزش و پرورش خبر داد و گفت: آموزش و پرورش از تهدید کرونا فرصت‌سازی کرد و زمینه ارتباط مسئولان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در بستر شبکه «شاد» فراهم شد، شبکه شاد فرصتی فراهم کرد تا بیش از همه سال‌ها با والدین همراهی و همفکری صورت پذیرد.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه بازگشایی مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش با تعامل با استان‌ها شیوه نامه بازگشایی مدارس را تدوین نمود که مهمترین اصل این شیوه‌نامه تاکید بر سلامت دانش‌آموزان و آموزش کیفی و اثر گذار است.

یادگیری حضوری دانش‌آموزان؛ بهترین شیوه آموزش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد گفت: بهترین شیوه آموزش یادگیری حضوری دانش‌آموزان است؛ ولی در شرایط موجود آموزش غیر حضوری هم مورد توجه قرار گرفته، باید توجه داشت که یادگیری امری مشارکتی است و در گروه اتفاق می‌افتد اما امروزه باید این آموزش در فضای مجازی صورت گیرد، در امر آموزش، محور یادگیری معلم است هرچند در این دو سال اخیر انبوهی از محتواهای آموزشی تهیه شد اما هیچ‌کدام جای معلم و کلاس را نمی‌گیرد.

احمدی اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس، برنامه‌‌هایی در نظر گرفته شده تا هیچ‌گونه مشکلی در آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در وضعیت قرمز کرونایی کلاس‌ها بصورت غیرحضوری برگزار و در مدارس پرجمعیت نیز به گروه‌های کوچک تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مدارس نهایت تلاش ما این‌ خواهد بود تا با رعایت فاصله‌های اجتماعی و کمترین جمعیت در کلاس‌های درس، دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشوند، ادامه داد: در صورت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس، بر رعایت مسائل بهداشتی تاکید فراوان می‌کنیم.

احمدی در پایان تصریح کرد: مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق شرایط و وضعیت‌های اعلام شده از طرف ستاد مقابله با کرونا تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل آموزش و پرورش لرستان - محمد حسین احمدی - بازگشایی مدارس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم