آبگیری سد " تاج امیر" دلفان لرستان

کد خبر: 
۶۰۶۰
امروز با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد؛

آبگیری سد " تاج امیر" دلفان لرستان

آبگیری سد " تاج امیر" دلفان لرستان

سد " تاج امیر" دلفان روز سه شنبه با حضور "داوود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه آبگیری شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، عملیات اجرایی این سد سال ۹۵ با کارفرمایی شرکت آب منطقه لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) آغاز ولی سال ۹۷ به سبب نبود اعتبار تعطیل شد، ساخت دوباره این پروژه در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت و اکنون ساختمان سد تکمیل و آبگیری شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان سد تاج امیر در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق نورآباد مرکز شهرستان دلفان بر روی رودخانه خاوه احداث و تاکنون برای ساخت آن سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

داریوش حسن نژاد اظهار داشت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی با طول تاج ۲۲۵ متر، عرض تاج هشت متر و ارتفاع از پی ۵۰ متر است که توان ذخیره سازی هشت میلیون متر مکعب آب مفید را دارد و با سه کیلومتر طول دریاچه، قابلیت آبی کردن۴۰۰ هکتار از اراضی دیم را دارد.

وی ادامه داد: کنترل سیلاب و روان آبها، رونق گردشگری، مصارف شرب و صنعت از دیگر اهداف ساخت این سد اعلام شده است و با بهره برداری کامل شبکه های آبیاری و زهکشی آن برای ۲۰۰نفر شغل ایجاد می شود.

بازدید از چند طرح عمرانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله برنامه های سفر یک روزه منظور به لرستان است.

پايان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سد تاج امیر - دلفان - داوود منظور - رئیس سازمان برنامه و بودجه - معاون رئیس جمهور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم