«بیشه» در انتظار ثبت جهانی جهانگردی

کد خبر: 
۶۲۸۱
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد؛

«بیشه» در انتظار ثبت جهانی جهانگردی

«بیشه» در انتظار ثبت جهانی جهانگردی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از قرار گرفتن نام روستای «بیشه» در فهرست هشت روستای ایران برای ثبت جهانی جهانگردی خبر داد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، «عطا حسن پور» عصر امروز، دوشنبه، با اشاره به ثبت روستای بیشه برای ثبت جهانی جهانگردی، گفت: این روستا برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی جهانگردی در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.

او افزود: معاون گردشگری کشور تشکیل کمیتۀ ثبت جهانی روستای بیشه را طی نامه‌ای به استانداری لرستان پیشنهاد داده‌ است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان جلسه‌ای را درخصوص این موضوع برگزار می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: ثبت جهانی روستای بیشه نیاز به مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و مردم این استان دارد تا بتوان نسبت به ارتقای شاخص‌های نه‌گانه در این روستا اقدام کرد.

او بیان کرد: روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیۀ راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار دارد.

آبشار بیشه با ارتفاع ۴۸ متر و عرض ۲۰ متر یکی از عریض‌ترین آبشارهای ایران است که در دامنۀ رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده‌ است؛ فاصلۀ این آبشار تا دورود ۳۰ کیلومتر است.

پايان پیام/

 

برچسب‌ها: 
آبشار بیشه - روستای بیشه - ثبت جهانی - جهانگردی - عطا حسن پور - میراث فرهنگی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم