بهمن ۱۳۹۸

توسط شرکت میکروب آزما پارس صورت گرفت؛

کيت تشخيص کرونا در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد.
به گزارش پایگاه خبری زرک، مدیر عامل شرکت میکروب آزما پارس گفت: شرکت ميکروب آزما پارس موفق به ساخت کيت تشخيص کرونا در پارک علم وفناوری لرستان شد.
غلامی  با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت‌های تولیدی ما تست شده و موفقیت‌آمیز بوده افزود: این کیت براساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده و پس از تاييد وزارت بهداشت به توليد انبوه می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و تجمع در تالارهای استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، سید امین قاسمی که در جمع رسانه‌ها سخن می‌گفت، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در لرستان تا اطلاع بعدی برگزاری هر گونه مراسم و تجمع در تالارها و تاسیسات گردشگری استان ممنوع است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌ها در لرستان اعلام شد؛

امروز، شنبه، ۱۰ اسفند، مسئول برنامه کنترل و مراقبت از پیشگیری ویروس کرونا در لرستان آمار رسمی مبتلایان و فوتی‌های این ویروس در استان را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار زرک، مریم کوشکی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اعلام کرد: بر اساس اعلام نتیجه نمونه‌های مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در لرستان نمونه سه نفر دیگر تایید شد که با احتساب سه مورد مثبت قبلی مجموعه مبتلایان به کرونا در استان به شش نفر افزایش یافت.

خادمی:

استاندار لرستان از تغییر ساعت کاری جدید ادارات دولتی و بانک‌های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، سید موسی خادمی با توجه به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ساعت کاری ادارات دولتی و بانک‌ها در لرستان تا پایان هفته از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا پایان وقت اداری تغییر کرد.

از دیدگاه طب ایرانی؛

«راهنمای خودمراقبتی و بهبود ایمنی در برابر ویروس کرونا بر اساس اصول بهداشتی، پزشکی رایج و آموزه‌های طب ایرانی»، توسط دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری زرک، در این راهنما که با همکاری انجمن علمی طب سنتی ایران و بنیاد ملی طب ایرانی تهیه شده است، علاوه‌ بر اشاره به توصیه‌‌های عمومی بهداشتی که تا به امروز مورد تاکید دست‌اندرکاران نظام سلامت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بوده، آموزه‌هایی...

اداره غله و خدمات بازرگانی استان لرستان، مهم‌ترین نکات بهداشتی که در مقطع کنونی در نانوایی‌ها می‌بایست رعایت شود، را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- آگاهی کارکنان نانوایی از علائم شایع ویروس کرونا (تب، سرفه خشک و تنگی نفس)

۲- افراد شاغل در نانوایی در صورت داشتن...

سجاد لک؛

مسئول بهبود کیفیت و تحول سلامت بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود با انتشار ویدیویی از ابتلایش به کرونا ویروس خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، سجاد لک در این ویدیو خطاب به مردم می‌گوید: «جواب آزمایشم مثبت شده، نگران نباشید؛ مواظب سلامتی‌تان باشید ان‌شالله که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.»
«لک» مسئول اسبق واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها بوده و در حال حاضر مسئول بهبود کیفیت و تحول سلامت بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود است.

رییس سازمان اورژانس کشور:

رییس سازمان اورژانس کشور از درمان سرپایی ۸۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری زرک، پیرحسین کولیوند در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا جدید، گفت: سازمان اورژانس کشور تیم‌های عملیات ویژه خود را در قالب ۵۰ تیم تخصصی با تجهیزات ویژه جهت پیشگیری این ویروس در حالت آماده‌باش قرار داده است.

پل دوآب ویسیان و دوباره‌کاری!

در ایام پسا سیل ۱۲ فروردین‌ماه ۹۸ استان لرستان، اعلام شد پل فلزی جدید دوآب ویسیان افتتاح شده است. پل قبلی دوآب ویسیان در همان سیل فروردین‌ماه ۹۸ به کلی تخریب و سپس با یک پل فلزی جدید، جایگزین شد.

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم