کنترل برچسب انرژی لوازم خانگی بازار لرستان

کد خبر: 
۱۵۹۹
مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:

کنترل برچسب انرژی لوازم خانگی بازار لرستان

کنترل برچسب انرژی لوازم خانگی بازار لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان از بررسی ۴۷ برچسب انرژی لوازم خانگی موجود در بازار استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري زرك، مرضیه قنبریان امروز پنجشنبه در سخنانی گفت: در بهار امسال، در بازرسی از ۱۵ واحد صنفی، برچسب انرژی ۴۷ وسیله خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، آبگرمکن گازسوز، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، جارو برقی، و ... کنترل شد.

وی افزود: در این بازرسی ها ۳۰ مورد مطابقت برچسب با استاندارد، ۱۳ مورد عدم اظهار رتبه و ۴ مورد هم جعل رتبه انرژی مشاهده شد.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: ۲ وسیله خانگی نیز فاقد برچسب انرژی بود.

قنبریان گفت: بخش‌های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی که روی وسایل برقی نصب شده است در تمامی این وسایل مشترک و به ‌ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است. بخش چهارم برچسب انرژی که از اهمیت خاصی نیز برخوردار است از ۷ فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) که روی هر یک از آنها یک حرف لاتین از A تا G‌ درج شده تشکیل شده است که هر حرف و هر فلش رنگی نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است. حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بیشتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند، بیشتر است.

وی افزود: برچسب انرژی در واقع به خریدار کمک می‌کند که در هنگام خرید، وسیله‌ای را انتخاب کند که در مقایسه با سایر وسایل موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد./

 

برچسب‌ها: 
اداره كل استاندارد لرستان - مرضيه قنبريان - لوازم خانگي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم