کانون جدی تب برفکی در دلفان وجود ندارد / ۲۵هزار رأس دام سنگین واکسینه شد

کد خبر: 
۱۳۳۷

کانون جدی تب برفکی در دلفان وجود ندارد / ۲۵هزار رأس دام سنگین واکسینه شد

علي كريم پور مدیر دامپزشکی دلفان

مدیر دامپزشکی دلفان با تاکید بر اینکه کانون جدی تب برفکی در شهرستان وجود ندارد، گفت: ۲۵ هزار راس دام سنگین علیه بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شد.

به گزارش خبرنگار زرك؛ علی کریم پور شامگاه جمعه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در مناطقی از کشور اداره کل دامپزشکی استان لرستان اقدام به خرید واکسن تب برفکی برای جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) شهرستان نموده است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی جمعیت دام سنگین در روستاها و مناطق عشایری شهرستان دلفان در مدت ٢٠ روز از اواخر اردیبهشت شروع شده است.

مدیر دامپزشکی دلفان بیان کرد: از دامداران خواستاریم که با رعایت دستورالعلمل‌های بهداشتی بخصوص رعایت فاصله اجتماعی با نیروهای دامپزشکی نهایت همکاری را بعمل آورند.

کریم پور با اعلام اینکه کمبود واکسن بیماری تب برفکی در شهرستان وجود ندارد و به اندازه کافی واکسن تامین شده است، تصریح کرد: هزینه واکسن بیماری تب برفکی برای دامداران رایگان است.

وی با بیان اینکه کانون جدی تب برفکی در دلفان وجود ندارد، افزود: آموزش‌های لازم به دامداران در زمینه رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در دام به صورت مداوم ارایه می‌شود./

 

 

برچسب‌ها: 
دامپزشكي شهرستان دلفان - علي كريم پور - تب برفكي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم