موظفیم کودکان کار و معتادان متجاهر را ظرف دو هفته جمع‌آوری کنیم

کد خبر: 
۹۶۰
مدیرکل بهزیستی استان :

موظفیم کودکان کار و معتادان متجاهر را ظرف دو هفته جمع‌آوری کنیم

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تکلیف شده کودکان کار و خیابانی و معتادان متجاهر را ظرف دو هفته جمع‌آوری کنیم و مجبوریم این کار را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار زرک؛ دکتر کرم یاری امروز در جلسه کودکان کار که به منظور جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر کودکان کار در سطح شهر خرم‌آباد در چهار راه بیمارستان و چهارراه فرهنگ دوشیفت صبح و عصر فعال هستند.

وی با بیان اینکه آخرین تصمیمی که در استان گرفته شد که نیاز است عملیاتی شود این است که بهزیستی موظف به جمع‌آوری کودکان شد، افزود: با استفاده از اهرم‌های قانونی این مهم انجام شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: کودکان کار و خیابانی دو دسته هستند یا والد موثر دارند یا ندارند؛ براساس قانون مکلف هستیم که ظرف سه هفته آنها را بصورت قانونی تعیین تکلیف کنیم.

یاری بیان کرد: جمع‌آوری این افراد توسط بهزیستی و شهرداری باید براساس دستور قضایی باشد تا آنها را نگهداری و یا پیگیر کارهایشان شویم البته برای کودکان کار باید جداگانه اقداماتی انجام دهیم.

وي در ادامه با اشاره به اینکه باید قرنطینه‌ای برای معتادان متجاهر توسط سازمان انجام شود، بیان کرد: در این راستا دو مرکز را برای قرنطینه مردان و زنان در نظر گرفتیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ظرف دوهفته پس از غربالگری معتادان چنانچه بیمار باشند به مراکز درمانی ویا مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ انتقال داده شوند.

ياري افزود: تکلیف شده کودکان کار و خیابانی و معتادان متجاهر را ظرف دو هفته جمع‌آوری کنیم و مجبوریم این کار را انجام دهیم.

 

برچسب‌ها: 
اداره كل بهزيستي لرستان - دكتر كرم ياري - كودكان كار - معتادان متجاهر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم