مدیران با تجلیل از بازنشستگان زمینه دلگرمی آنان را فراهم کنند

کد خبر: 
۱۲۱۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان :

مدیران با تجلیل از بازنشستگان زمینه دلگرمی آنان را فراهم کنند

محمود ثميني معاون استاندار لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مدیران با برگزاری جلسات تقدیر و دعوت از بازنشستگان، موضوع تجلیل از این قشر زحمت‌کش را در دستور کار قرار داده و زمینه تشویق و دلگرمی آنان را بدین واسطه فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمود ثمینی شامگاه سه‌شنبه که در شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در خصوص سالمندان و افرادی که دارای کهولت سن هستند این است که نیازمند خدمت و توجه ویژه به لحاظ روحی، روانی و جسمی می‌باشند و این موضوع برای همه عمومیت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی و نیاز به فرزندآوری، با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در خصوص زادآوری، به سمت جامعه جوان حرکت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه ایران به لحاظ سنی کشوری جوان است، افزود: با حرکت جامعه به سمت سالمندی از جمعیت جوان جامعه کاسته خواهد شد که در این زمینه باید با ارائه برنامه و فرهنگ‌سازی از این کار پیشگیری کرد و سرمایه جوان جامعه حفظ شود.

ثمینی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی و بهره‌برداری از خانه‌های مهر تصریح کرد: فرمانداران و سایر دست اندرکاران موضوع ارائه خدمات و اقدامات لازم در خصوص خدمت‌رسانی به سالمندان را با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

وی با اشاره به عمومیت خدمت به سالمندان، خاطرنشان کرد: مدیران با برگزاری جلسات تقدیر و دعوت از بازنشستگان، موضوع تجلیل از این قشر زحمت‌کش را در دستور کار قرار داده و زمینه تشویق و دلگرمی آنان را بدین واسطه فراهم کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اعلام این که اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای سالمندان موجب افزایش امید به آینده و سرزندگی در آنان می‌شود، گفت: در دین ما بر تکریم بزرگان تأکید بسیار شده که لزوم فرهنگ‌سازی با توجه به آموزه‌های دینی در راستای خدمت به سالمندان امری ضروری است.

ثمینی در پایان بیان کرد: مدیران با در نظر گرفتن «سند ملی سالمندان»، پیشنهادات خود را در جهت اجرایی شدن این سند به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا با بهره‌گیری از این تصمیمات بتوان اقدامات تاثیرگذاری در جهت خدمت و کمک به سالمندان اجرا کرد.

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - محمود ثمینی - شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم