متواري شدن ۲۳ زنداني/ بین فراريان زندانی خطرناکی وجود ندارد

کد خبر: 
۴۸۵
جزئيات فرار زندانيان «پارسيلون» تشريح شد؛

متواري شدن ۲۳ زنداني/ بین فراريان زندانی خطرناکی وجود ندارد

در آخرين روز از سال ۹۸ تعدادی از زندانیان زندان پارسیلون خرم‌آباد از این زندان فرار کرده و متواری شدند.
به گزارش خبرنگار زرك، در پي انتشار اين خبر، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار لرستان به جزييات اين حادثه اشاره و اضافه كرد: تعداد متواريان از زندان پارسيلون خرم‌آباد ۲۳ نفر گزارش شده است كه بر اثر غفلت نگهبانان موفق به فرار از زندان شده‌اند.
محمود ثمینی ادامه داد: يك زنداني حين فرار با تيراندازي مأموران كشته و يك زنداني ديگر مجروح كه به بيمارستان انتقال داده مي‌شود.
وي با بيان اينكه با تلاش مأموران یک زندانی در حین فرار نیز دستگیر می‌شود، گفت: ماموران انتظامی در تعقیب این زندانیان هستند تا آنها را دستگیر و به زندان برگردانند.
معاون استاندار لرستان با اشاره به اينكه چگونه این زندانیان موفق به فرار از زندان شدند در دست بررسی است، افزود: این افراد کسانی بودند که معمولاً به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده بودند و طبق آخرین خبری که داریم هنوز حکمی برایشان صادر نشده است.
ثمني خاطرنشان كرد: کارشناسان در خصوص این اتفاق در حال انجام کار فنی بوده و به محض اینکه به ما اطلاعات را دادند، جزيیات را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

يك بند از زندانيان «پارسيلون» فرار كردند
فرماندار مركز لرستان نيز در رابطه با فرار زندانيان «پارسيلون» خرم‌آباد، گفت: این حادثه هنگام هواخوری زندانیان و پس از درگیری با مسئولان نگهبان زندان رخ داد.
جعفر طولابي افزود: یک بند از زندانیان زندان پارسیلون اقدام به فرار کرده و در این میان یک نفر از زندانیان کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.
وي با تأكيد بر اينكه پس از وقوع حادثه بلافاصله نیروی انتظامی در محل حاضر و اکنون امنیت برقرار است، تصريح كرد: طرح مهار نیروی انتظامی در سطح منطقه انجام شد، هم اکنون نیز نیروی‌های امنیتی و اطلاعاتی برای آگاهی از محل اختفا زندانیان متواری بسیج شده‌اند.
فرماندار خر‌م‌آباد در مورد علل وقوع این حادثه بیان کرد: ابعاد قضیه در حال بررسی است و پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌‌رسانی شفاف از طریق مراجع قضایی و مسوولان زندان انجام خواهد شد.

اطلاعیه اداره کل زندان‌های لرستان درباره فرار تعدادی از زندانیان:
«بین فراريان هیچ زندانی خطرناکی وجود ندارد»
به گزارش پايگاه خبري زرك، متن اطلاعیه اداره کل زندان‌های لرستان درباره فرار تعدادی از زندانیان به شرح زیر است:
بعد از ظهر ۲۹ اسفند ۹۸ در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان خرم‌آباد که ویژه نگهداری زندانیان جرايم سبک است و به همین لحاظ این مرکز از سطح حفاظتی معمولی برخوردار است، تعدادی معدودی از زندانیان در زمانی که ماموران مشغول سرشماری و کنترل افراد بوده و در تطبیق و تشخیص شرایط واجدین عفو اعلام شده بودند از غفلت ماموران سوء استفاده نموده و از محل اردوگاه متواری شدند.
این در حالی است که اردوگاه مذکور دارای حدود ۲۰۰ نفر زندانی است و اکثریت قریب به اتفاق زندانیان به اختیار خود همچنان در محل اردوگاه حضور دارند.
زندانیان متواری دارای جرائم سبک و با محکومیت‌های یکساله بوده‌اند و در بین آنان هیچ زندانی خطرناکی وجود ندارد.
پس از وقوع این حادثه، بلافاصله مقامات و عوامل قضایی، انتظامی، امنیتی و اجرایی ذیربط در استان در محل حضور یافته و اقدامات لازم برای دستگیری زندانیان متواری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

 

 

برچسب‌ها: 
فرار از زندان - زندان - خرم آباد - دادگستري لرستان - پارسيلون

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم