لزوم حل مشکل اهالی روستای «برخوردار» از سوی سازمان صمت لرستان تا هفته آینده

کد خبر: 
۱۴۹۹
در شورای معادن لرستان مصوب شد؛

لزوم حل مشکل اهالی روستای «برخوردار» از سوی سازمان صمت لرستان تا هفته آینده

لزوم حل مشکل اهالی روستای «برخوردار» از سوی سازمان صمت لرستان تا هفته آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان بر لزوم حل مشکل اهالی روستای «برخوردار» از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تا هفته آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار زرک، گودرز امیری امروز دوشنبه در جلسه شورای معادن لرستان با اشاره به اینکه شن و ماسه در سطح استان به اندازه کافی تولید نمی‌شود اما قیمت مقدار قابل توجه‌ای هم که وجود دارد بالا است، اظهار داشت: حداکثر تا پایان هفته آینده باید سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمت نهایی شن و ماسه را اعلام کند.

وی یادآور شد: اداره کل راهداری لرستان نیز ظرف ۱۰ روز آینده بهای کیلومتر تن را به صورت رسمی اعلام کند چون بعضاً در برخی مکان‌ها با فروش مصالح در حق مردم اجحاف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های شن و ماسه به دلیل نارضایتی از قیمت محل کار خود را تعطیل کرده اند، اظهار داشت: در این راستا سازمان صمت نسبت به لغو مجوز این واحدها اقدام کرده و یا با جلوگیری از برداشت آن شرکت از رودخانه نسبت به جریمه آن اقدام کند و در صورت امکان با فراخوان مجوزها به افراد واجد شرایط دیگری واگذار شود.

امیری افزود: سازمان صمت در راستای صدور مجوز برای شرکت‌های شن و ماسه هیچ مخالفتی نداشته و کسانیکه متقاضی در این خصوص هستند می‌توانند هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت شرکت‌های شن و ماسه رودخانه‌ای تا اطلاع ثانوی ممنوع است و یا در صورت نیاز با نظارت آب منطقه‌ای، نظام مهندسی و همچنین اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه‌های ذیصلاح این اقدان امکان پذیر خواهد بود، یادآور شد: باتوجه به اینکه برخی رودخانه‌ها در حریم شهرهای نورآباد، پلدختر و دیگر شهرستان‌هایی که در معرض خطر سیل هستند لایروبی نشده اند؛ شرکت آب منطقه‌ای لرستان می‌بایست نسبت به انجام مراحل لایروبی و واگذاری عملیات به پیمانکار واجد شرایط اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تا اواسط هفته آینده سازمان صمت لرستان موظف است نسبت به حل مشکل روستای برخوردار در خصوص سایت شن و ماسه شهرستان نورآباد چاره اندیشی کند./

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - گودرز امیری - روستای برخوردار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم