لزوم افزایش سهم ناچیز لرستان از بودجه کرونا

کد خبر: 
۲۰۵۷
نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛

لزوم افزایش سهم ناچیز لرستان از بودجه کرونا

سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه این استان از عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برد، از سهم ناچیز این استان از بودجه ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاد کرد و گفت: این سهم نیاز به افزایش قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز سه‌شنبه در پنجمین آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت تحت عنوان «پویش سراسری ره سلامت» که در هفته دفاع مقدس از طریق ویدئو کنفرانس با حضور سعید نمکی مقام عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار لرستان و رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان در مبارزه با ضد انقلاب داخلی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و همچنین دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب زبانزد است.

وی ادامه داد: رییس، اعضا هیات رییسه، کادر درمان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تمام وجود در استان به خدمت به مردم و مبارزه با کووید۱۹ مشغول هستند و این تلاش‌ها یادآور حضور پزشکان در جبهه‌های نور علیه ظلمت است و تا این روحیه در بین پزشکان و اقشار مختلف وجود دارد قله‌های پیروزی را فتح خواهیم کرد.

تذکر نماینده ولی فقیه در لرستان به وزیر بهداشت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه چند نکته را به وزیربهداشت و درمان تذکر داد و خاطرنشان کرد: استان لرستان یک عقب‌ماندگی تاریخی دارد بطوریکه زیرساخت‌ها نسبت به افزایش جمعیت در استان و گسترش شهرها، توسعه نیافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: در لرستان کمبود نیروهای فوق تخصص پزشکی و تجهیزات درمانی و پزشکی محسوس است و وجود یک مرکز جامع دیابت و فشار خون در این استان یک امر ضروری به نظر می‌رسد.

وی، افزایش مراکز آموزشی و درمانی لرستان را خواستار شد و گفت: تسریع در ساخت و تجهیز بیمارستان آیت‌ا... کمالوند(ره) که قرار است جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد شود یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

ازنا فاقد دستگاه سی‌تی‌اسکن است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: مواردی به طور خاص برای بیمارستان‌های شهرهای مختلف لرستان مانند: ام.آر.آی در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد و سی تی اسکن در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد،  ام.آر.آی شهر ۳۰۰هزار نفری کوهدشت و حومه و همینطور شهر پلدختر که حدفاصل خرم‌آباد و دزفول است ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با انتقاد از اینکه شهرستان ازنا فاقد دستگاه سی‌تی‌اسکن است، اضافه کرد: سهم لرستان از بودجه ستاد ملی مبارزه با کرونا ۴۵ میلیارد تومان بوده که با توجه به اینکه این استان فاقد تجهیزات و زیرساخت‌ و همچنین نیازمند احداث و بازسازی در موارد ذکر شده است، این مبلغ نیاز به افزایش قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
سید احمدرضا شاهرخی - دانشگاه علوم پزشکی لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان - هفته دفاع مقدس - پروژه های سلامت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم