لرستان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد / اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست

کد خبر: 
۱۲۰۱
‍ استاندار لرستان:

لرستان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد / اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان گفت: لرستان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد و ۵ شهرستان؛ خرم‌آباد،بروجرد، دلفان، دورود و ازنا در شرایط ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت لرستان در خصوص این ویروس گفت: متاسفانه چند روزی است که تعداد مبتلایان در لرستان افزایش یافته است.

وی، یکی از دلایل افزایش آمار را افزایش حجم آزمایشات نسبت به قبل عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها،تشخیص افراد مبتلا بیشتر شده است.

فرمانداران وضعیت ویژه اعلام کنند

رییس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، حضور مبتلایان در سطح جامعه و انتقال بیماری به دلیل عدم رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی را دلیل دوم شیوع ویروس منحوس عنوان کرد.

خادمی با اشاره به اهمیت سلامتی افراد جامعه بر ضرورت اعمال سختگیری‌های لازم تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی لرستان و شرایط استان‌های مجاور که روند بیماری در آنها افزایشی است به فرمانداران شهرستان‌های خرم‌آباد بروجرد،دلفان، درود و ازنا اعلام شده که وضعیت ویژه را تا پایان هفته اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوباتی از جمله ممنوعیت ازدحام و تجمع در ادارات و سایر مراکز تجمعی در ۵ شهرستان مذکور اعلام شده است.

اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست

استاندار لرستان در خصوص بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت گفت: این بدان معنا نیست که دانش‌آموزان اجبار به حضور در مدارس داشته باشند و چنانچه دانش آموزی احساس کرد نیاز به رفع اشکال دارد و از طریق فضای مجازی و تلویزیون مطالب آموزشی تفهیم نشده است می‌تواند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کند و معلمان آماده پاسخگویی و آموزش لازم به دانش‌آموزان هستند.

خادمی در خصوص بازگشایی مساجد نیز اظهار داشت :با توجه به شرایط موجود،برنامه‌ای برای بازگشایی مساجد نداریم اما برای شب‌های ارزشمند قدر با توجه به ضرورت در چند نقطه مشخص با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم انجام شده به این ترتیب که مردم مراسم را با پخش زنده و از طریق تلویزیون در خانه‌های خود دریافت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی توسط اصناف از تشکیل کمیته‌ای به منظور برخورد قانونی و تعطیلی مراکز متخلف خبر داد./

ایمان بیرانوند

 

برچسب‌ها: 
ستاد مديريت بيماري كرونا - استانداری لرستان - سید موسی خادمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم