فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان باید در راستای تولید باشد

کد خبر: 
۶۳۰
‍ استاندار لرستان:

فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان باید در راستای تولید باشد

استاندار لرستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به سال «جهش تولید» گفت: امسال باید فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی با شدت بیشتری در راستای تولید، معطوف به تولید و در جهت افزایش آن باشد و باید اتفاقی به معنای ویژه کلمه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار زرک، سید موسی خادمی که در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در سال‌جاری سخن می‌گفت، از اقدامات خوب این ستاد در سال گذشته تقدیر و ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر روزهای سخت مبارزه با کرونا بگذرد.

وی با اشاره به اهمیت وجود و کارایی زیرساخت‌های موجود استان در زمینه توسعه شبکه که از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به ویژه در دولت تدبیر و امید است گفت: تاکید فراوانی که در حوزه فضای مجازی، زیرساخت‌ها و اینترنت در دولت تدبیر و امید و در طرح تحول اقتصادی مورد تاکید دولت بود، امروزه آثار مثبت آن را در مبارزه با کرونا بخوبی می‌بینیم.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به سالگرد وقوع سیل در لرستان گفت: امشب سالگرد شب سخت و فراموش نشدنی سیل در پلدختر و برخی از مناطق استان است که حادثه خیلی تلخی بود که بعدها به واسطه‌ی مشارکت و مهربانی مردم در سراسر ایران، خاطرات خوبی در این زمینه رقم خورد و کارهای بسیار خوبی انجام شد.

خادمی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به سال «جهش تولید» گفت: امسال باید فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی با شدت بیشتری در راستای تولید، معطوف به تولید و در جهت افزایش آن باشد و باید اتفاقی به معنای ویژه کلمه شکل بگیرد.
 
وی در بحث اولویت‌بندی پروژه‌ها گفت: امسال پروژه‌هایی را باید مطرح و تعریف کنیم که به نوعی تولید را در جایی تعریف یا تقویت کنند و یا آنهایی که در طیف تولید قرار می‌گیرند و به تولید نزدیک هستند مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در این جلسه پیشنهاداتی به منظور افزایش تولید ارائه کرد و گفت: راحت‌ترین کار برای جهش تولید، شناسایی صنایعی است که کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند و لازم  است که ظرفیت خالی بعضی از پروژه‌های صنعتی و کشاورزی را پر کنیم. مثلاً  صنایع و کارخانجاتی که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند به ظرفیت اسمی خود برسند و در این صورت میزان تولید این صنایع به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

خادمی، شناسایی و راه‌اندازی پروژه‌ها و صنایعی که تاسیس شده اما بنا به دلایلی فعالیت آنها متوقف شده است را بعنوان پیشنهاد دوم مطرح کرد و  گفت: با شناسایی این‌گونه صنایع می‌توانیم آنها را در برنامه‌های امسال قرار داده و به یک کارخانه فعال تبدیل کنیم.

وی، شناسایی و حمایت دولت از طرح‌های نیمه تمام را درحوزه‌های عمرانی و اقتصادی که امکانات لازم و بستر مناسب را برای گسترش دارند به عنوان سومین پیشنهاد مطرح کرد.

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی و تقسیم بندی پروژه‌ها گفت: لازم است با انسجام کامل  به پروژه‌های مهم در حوزه عمرانی و اقتصادی برسیم.

خادمی با اشاره به وضعیت اقتصادی دولت در سال ۹۹ گفت: علیرغم اینکه کشور ایران ظرفیت‌های زیادی دارد اما نمی‌توان صرفا به بودجه دولتی اکتفا کرد لذا باید سعی کنیم ظرفیت‌های جدیدی خلق کنیم و از طریق مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بیرونی برنامه‌ای تدوین کرد تا بتوانیم پروژه‌های کلیدی را با رویکرد افزایش تولیداز دل آنها استخراج کنیم.

استاندار به اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد طرح‌های مورد نظر در قالب فرمت مشخصی تا هفته آینده تهیه شده تا در جلسه آتی مورد ارزیابی قرار گیرند.

 

برچسب‌ها: 
استاندار لرستان - سید موسی خادمی - اقتصاد مقاومتی - جهش توليد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم