عملیات خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در لرستان آغاز می‌شود

کد خبر: 
۶۶۱
اول خردادماه۹۹؛

عملیات خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در لرستان آغاز می‌شود

خرم‌آباد ـ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان، گفت: عملیات خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی اول خرداد ماه امسال در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار زرک، حجت‌الله بیرانوند امروز جمعه در سخنانی، اظهار داشت: عملیات خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی اول خرداد ماه امسال بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ناحیه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران توسط مراکز پیش‌بینی شده در نقاط مختلف استان آغاز خواهد شد.

وی، گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت نرخ خرید تضمینی گندم معمولی در سال‌جاری هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال، گندم «دوروم» هر کیلوگرم ۲۶ هزار ریال و دانه روغنی کلزا هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی «سیفا» و از کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده، صورت می‌گیرد، در مدت باقیمانده تا آغاز عملیات خرید، کشاورزان مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی و در صورت وجود هر گونه مغایرت مراتب را برای اصلاح از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری کنند.

بیرانوند، تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در سال جاری به نحوی پیش بینی شده‌اند تا کشاورزان بتوانند به سهولت محصول خود را تحویل دهند.

وی با تاکید بر اینکه ضمناً اطلاعات تکمیلی مراکز خرید متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: مراکز خرید حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت، لذا در صورت مطالبه وجه توسط مراکز، مراتب برای برخورد قانونی به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت که در بنر نصب شده در هر مرکز درج شده است گزارش شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان، بیان داشت: بازرسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و دستگاه‌های ذیربط به صورت مستمر از مراکز خرید بازدید و بر عملکرد عوامل اجرایی آنها برای رعایت دقیق دستورالعمل‌ها نظارت خواهند داشت.

بیرانوند، گفت: جدول کیفیت محصول شامل افت مفید و غیر مفید به همراه نرخ نامه در قالب بنر در ورودی مراکز خرید نصب خواهد شد، لذا کشاورزان هنگام تحویل محصول اطلاعات مندرج در بنر نصب شده را مطالعه تا به هنگام ثبت اطلاعات محموله تحویلی مشکلی حادث نشده و از تضییع حقوق حقه آنها جلوگیری شود.

 

برچسب‌ها: 
شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان - حجت الله بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم