طرح‌های عمرانی مناطق عشایری و روستایی لرستان جهت تأمین اعتبار معرفی شوند

کد خبر: 
۱۲۴۰
معاون استاندار لرستان:

طرح‌های عمرانی مناطق عشایری و روستایی لرستان جهت تأمین اعتبار معرفی شوند

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: طرح‌های عمرانی دارای اولویت در مناطق عشایری و روستایی جهت تأمین اعتبار معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ گودرز امیری عصر پنج‌شنبه که در نخستین جلسه شورای عشایر و توسعه مناطق روستایی استان طی سال‌جاری سخن می‌گفت، اظهار داشت: به منظور خدمات رسانی بهتر به عشایر استان، موضوع تهیه علمی و فنی طرح ساماندهی عشایر در دستور کار قرار گیرد و اطلاعات و آمارهای دقیق عشایر استان در این طرح لحاظ شود تا بتوان از آن به عنوان سند علمی و راهبردی بهره گیری کرد.

وی ادامه داد: موضوعات مربوط به مشکلات عشایر ابتدا در جلسات شورای عشایر شهرستان‌ها ارائه و در صورت نیاز در شورای استانی جهت رفع مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم مطرح شود.

سوخت مورد نیاز عشایر تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اهمیت تأمین سوخت عشایر بیان داشت: به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب به منابع طبیعی و جنگل‌های استان، سوخت مورد نیاز عشایر در قالب نفت، گاز یا پنل‌های خورشیدی تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

امیری با تاکید بر فرآوری و برندسازی محصولات عشایری افزود: از ظرفیت‌های مهم در حوزه عشایر استان تولیدات و محصولات آنها در قالب فرآورده‌های دامی، لبنی و صنایع دستی است که با آموزش در زمینه طرز تهیه و فرآوری این محصولات ضمن رونق بخشی به آنها می‌توان در زمینه برندسازی تولیدات عشایری اقدام کرد.

وی در بحث اسکان عشایر تصریح کرد: این موضوع باید با مطالعه و بررسی همراه باشد تا اسکان عشایر منجر به از دست رفتن منابع مالی و درآمدی آنها نشود.

به عشایر متقاضی مجوز کاشت داده می‌شود

معاون استاندار لرستان به موضوع کاشت درختان مثمر و گیاهان دارویی در محدوده مناطق روستایی و عشایری اشاره داشت و افزود: در صورت تشخیص توان بهره‌وری از این ظرفیت، به عشایر متقاضی مجوز کاشت داده می‌شود.

امیری با اعلام این که طرح‌های عمرانی دارای اولویت در مناطق عشایری و روستایی جهت تأمین اعتبار معرفی شوند، گفت: موضوع تأمین آب، تجهیزات اطفا حریق و آموزش سواد آموزی عشایر توسط دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری در حوزه مناطق روستایی و عشایری شناسایی شوند و با بررسی و کارشناسی در حوزه‌های بلدهای محلی برای گردشگران، ایجاد کمپ‌های موقت اقامتی و راهنمایی گروه‌های ورزشی در این مناطق، زمینه رونق گردشگری و تولید درآمد فراهم شود .

امیری در پایان عنوان کرد: راه‌های دسترسی مناطق روستایی و عشایری و خطوط ارتباط مخابراتی توسط دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی و مشکلات موجود رفع شود./

ایمان بیرانوند

 

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - گودرز امیری - شورای عشایر و توسعه مناطق روستایی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم