ضرورت تسریع در تأمین «ام.آر.آی» و «سی‌تی اسکن» در لرستان

کد خبر: 
۲۰۵۸
استاندار لرستان خطاب به وزیر بهداشت و درمان

ضرورت تسریع در تأمین «ام.آر.آی» و «سی‌تی اسکن» در لرستان

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: تهیه دستگاه‌های «ام.آر.آی» و «سی‌تی اسکن» از مواردی است که به دلیل فاصله بین شهرهای لرستان و بروز مشکلاتی در این زمینه برای بیماران، کمبود آنها احساس می‌شود و خواستار تسریع در تأمین این دستگاه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید موسی خادمی در پنجمین آیین بهره‌برداری از پروژه های سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان که همزمان با چند استان دیگر بصورت ارتباط تصویری با وزیر بهداشت و درمان برگزار شد سخن می‌گفت، اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان در مرحله‌ای از زمان متولی انجام کار دشواری مانند مقابله با ویروس کرونا شده که اقدامات این وزارتخانه در استان ارزشمند بوده است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال آغاز دوره جدید شیوع کرونا در کشور، آمادگی بالای کادر درمان برای مقابله با این بیماری ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و از آنجا که در لرستان بیمارستان جدیدی برای بهره برداری وجود ندارد، باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده شود.

تاکید استاندار لرستان بر افزایش تخت ICU در استان

استاندار لرستان در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: به منظور افزایش آمادگی کادر درمان استان، در یک مقطع حدود ۷۰ تخت ICU به ظرفیت موجود افزوده شد که در کوتاه مدت باید تعداد ۳۰ تخت دیگر تأمین شود تا بتوان بخشی از برنامه مقابله با این بیماری را جوابگو باشد.

خادمی اظهار داشت: تهیه دستگاه‌های ام.آر.آی و سی‌تی اسکن از دیگر مواردی است که به دلیل فاصله بین شهرهای لرستان و بروز مشکلاتی در این زمینه برای بیماران، کمبود آنها احساس می‌شود و خواستار تسریع در تأمین این دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به موضوع بیمارستان جایگزین تصریح کرد: تهاتر املاک قرارگاه به عنوان بیمارستان جایگزین، نیازمند همکاری سپاه برای انجام این کار است و ضرورت دارد برای تأمین منابع آن در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - سید موسی خادمی - هفته دفاع مقدس - پروژه های سلامت - دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم