شناسایی ۲۳۶ شهید ورزشکار در لرستان

کد خبر: 
۴۵۵۹
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خبر داد:

شناسایی ۲۳۶ شهید ورزشکار در لرستان

حشمت اله امان الهی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۳۶ شهید ورزشکار در استان لرستان شناسایی شده است، گفت: مهمترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حشمت امان‌الهی، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، امروز، ۲۵ آبان‌ماه در نشست یادواره شهدای ورزشکار لرستان، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۳۶ شهید ورزشکار در استان لرستان شناسایی شده است و با توجه به پیگیری‌های بسیج احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

وی از برگزاری دومین یادواره بزرگ شهدای ورزشکار لرستان در هفته بسیج خبر داد و با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: شهدای ورزشکار شهدایی هستند که مدال‌شان پلاک‌شان شد.

امان‌الهی با اشاره به اینکه رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی با وجود کمبودهای خاصی که وجود داشت جنگ را مدیریت کرده و در مقابل دولت‌های غربی و استکبار جهانی مقاومت کردند، بیان کرد: یکی از رسالت‌های کنونی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، چراکه مهمترین راه مقایله با تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی به اهدای دو مدال قهرمانان ورزشی به شهدا اشاره کرد و گفت: از سال گذشته استارت برگزاری یادواره شهدا زده شد که تمام برنامه‌های ورزشی استان به نام شهدا و در راستای برگزاری کنگره شهدای لرستان است.

امان‌الهی با اشاره به اینکه کمیته ورزش کنگره شهدای لرستان از فعال‌ترین کمیته‌های این یادواره است، اظهار کرد: بابت افزایش هر سانتی‌متر سرانه ورزشی باید ۱۸ هزار متر فضا ساخته شود و امروز سرانه ورزشی استان ۶۰ سانتیمتر است که این سرانه قبل انقلاب چهار سانتی‌متر بود.

خبر: زینی وند/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل ورزش و جوانان لرستان - شهدای ورزشکار - حشمت امان الهی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم