سرايت کرونا به روستاهای پلدختر / لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی

کد خبر: 
۱۵۹۳
امام جمعه پلدختر مطرح کرد:

سرايت کرونا به روستاهای پلدختر / لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی

حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر

امام جمعه پلدختر با اشاره سرايت كرونا به روستاهاي اين شهرستان؛ خواستار ورود جدی مسئولان و اعمال محدودیت‌های کرونایی شد.

به گزارش خبرنگار زرك، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با ویروس کرونا شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه ویروس کرونا به روستاهای شهرستان پلدختر سرایت کرده و آنها را به کانون انتقال این ویروس تبدیل کرده است، اظهار داشت: دادگستری با عوامل برگزار کننده مراسم‌های عروسی و ترحیم در شهرستان پلدختر برخورد کند.

‌ وی با بیان اینکه اعلام روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا شهرستان پلدختر هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد، افزود: مسئولان و ارگان‌های مختلف باید نسبت به قطع زنجیره کرونا در پلدختر توجه بیشتری داشته و یکسری محدودیت‌ها مانند تعطیلی بازار را اعمال کنند.

امام جمعه پلدختر افزود: شهرداری و شورای شهر مانند گذشته به مسدود کردن جاده منتهی به آرامستان با جدیت ورود پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: تعطیلی تالارها خودگول زنی است زیرا براساس گزارش‌های دریافتی این اماکن از طریق درهای پشتی اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند و این دور زدن مسئولان است.

وی افزود: کارت عروسی برای افراد متعددی از طریق خانواده‌ها ارسال می‌شود و این امر بیانگر برگزاری این مراسم‌ها در شرایط کرونایی است.

فضای مجازی ضرورت ندارد مراسم ترحیم را برجسته کند

امام جمعه پلدختر یادآور شد: فضای مجازی ضرورت ندارد مراسم ترحیم را برجسته کند، آنهایی که زیر اعلامیه می‌نویسند مراسم رسمی نداریم اتفاقاً مراسم را بالاتر از رسمی برگزار می‌کنند که این به ضرر مردم است.

حجت الاسلام موسوی افزود: در حالی بازار پلدختر همچنان فعالیت دارد که مسجد، نمازهای جمعه و جماعات تعطیل شده که همخوانی ندارد و باید نسبت به این مسئله در راستای کاهش شیوع کرونا ورود پیدا کرد.

وی یادآور شد: ما مخالف کاسبی و درآمد مردم نیستیم اگر بازاریان احساس کنند که ویروس کرونا چه تبعات و مشکلاتی را ایجاد می‌کند و خطرناک است، اصناف خود پیش قراول تعطیلی کسب و کار خود می‌شوند.

شرایط فعلی کرونا در پلدختر به سمتی می‌رود که هیچ چیز قابل کنترل نیست

امام جمعه پلدختر گفت: هر زمان ستاد مدیریت مبارزه با کرونا تعطیلی مساجد و نماز جمعه را اعلام کرد بدون وقفه تعطیل شدند زیرا سلامتی مردم مهم و ملاک این موضوع است و همه تجمعات و بازار باید تعطیل شوند.

وی افزود: شرایط فعلی کرونا در پلدختر به سمتی می‌رود که هیچ چیز قابل کنترل نیست از این رو باید جلسه‌ها با محتوا و خروجی همراه باشد و تدابیری اندیشیده شود تا این شهرستان به وضعیت سفید برگردد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به بانک‌ها در پلدختر فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: استان لرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز اعلام شده و این امر مسئله‌ای جدی است.

وی افزود: این جلسه با درخواست امام جمعه معمولان برگزارشده و از فرماندار درخواست می‌شود جلسه شورای مبارزه با کرونا به صورت کاربردی با حضور مسئولان مربوطه چندین بار در طول هفته آینده برگزار شود.

امام جمعه پلدختر گفت: جلسات باید بازخورد داشته باشند و به درد مردم بخورد که این امر مطالبه آنها است و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این جلسه‌ها خروجی و کارکرد داشته باشد./

 

برچسب‌ها: 
امام جمعه پلدختر - حجت الاسلام سید محسن موسوی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم