روند صعودی شیوع کرونا در برخی شهرهای لرستان/ لزوم رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی

کد خبر: 
۱۱۹۳
ثميني:

روند صعودی شیوع کرونا در برخی شهرهای لرستان/ لزوم رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی

محمود ثميني معاون استاندار لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، روند شیوع کرونا در برخی شهرستان‌های استان را افزایشی خواند و بر لزوم رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمود ثمینی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی مردم، اصناف، بازاریان اقدامات خوبی انجام داده و قابل تقدیر است اما باید نظارت‌ها برای کاهش شیوع ویروس کرونا بیشتر شود.

وی گفت: برخی از صنوف پر خطر با اولویت، اقدام به بازگشایی شده که ضروری است آیین‌نامه‌های بهداشتی رعایت شوند.

شیوع کرونا در برخی شهرستان‌های لرستان بالاست

معاون سیاسی استاندار لرستان افزود: در برخی از شهرستان‌ها وضعیت کرونا و شیوع آن بالاست که باید توجه جدی شود.

ثمینی گفت: دستگاه‌های اداری باید مانند گذشته اقدام به فعالیت کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها بتوانیم شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی بیان کرد: شرایط همچنان کرونایی است و تا اعلام وضعیت سفید کامل لرستان از سوی وزارت بهداشت، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و فاصله گذاری‌های اجتماعی باید صورت گیرد.

مشخصات اموات کرونایی لرستان در اختیار فرمانداری قرار گیرد

معاون سیاسی استاندار لرستان با اشاره به نزدیک شدن شب‌های قدر و برگزاری مراسم مذهبی افزود: تصمیم گیری در این خصوص در ستاد استانی کرونا اتخاذ خواهد شد.

ثمینی ادامه داد: مشخصات اموات کرونایی استان برای جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمع باید در اختیار فرمانداری قرار گیرد همچنین باید از اجرای مراسم ختم جدا جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها سیستم تصفیه فاضلاب نداشته که باید طرح‌های ناتمام در این راستا به بهره‌برداری برسد.

نباید پساب فاضلاب به مصارف کشاورزی لرستان برسد

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: پساب فاضلاب از مسیری رد می‌شود که متاسفانه برخی کشاورزان سوءاستفاده می‌کند که باید گشت‌های ویژه کنترل و نظارت و بازرسی فعال شود و با ورود دستگاه‌های تخصصی اقدام شود تا به مصارف کشاورزی نرسد چراکه سلامت را به مخاطره می‌اندازد.

ثمینی ادامه داد: در شهرهایی که سیستم فاضلاب ندارند و فاضلاب توسط لجن کش‌ها تخلیه می‌شود، باید به مکان‌هایی هدایت شوند که به محیط زیست آسیب وارد نکند.

وی با بیان اینکه با استقرار گشت‌های نظارتی باید مانع انتقال پسماندهای فاضلاب به اراضی کشاورزی شد چراکه با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد، افزود: از فرمانداران شهرستان‌های لرستان انتظار می‌رود در این راستا حساسیت بیشتری داشته و با جدیت ورود کنند./

ايمان بيرانوند

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - محمود ثميني

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم