رتبه سوم و چهارم کشوری لرستان در تولید نخود و عدس

کد خبر: 
۱۱۴۵
عبدالهي خبر داد؛

رتبه سوم و چهارم کشوری لرستان در تولید نخود و عدس

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان از رتبه سوم و چهارم کشوری استان در تولید نخود و عدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسد عبدالهی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از پتانسیل‌های خوب استان مبحث کشاورزی است.

 وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۳۶۰ هزار تن گندم دیم و آبی از مزارع لرستان برداشت شود که از این مقدار ۲۵۰ هزار تن مصرف داخل و مابقی آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود و به این ترتیب علاوه بر تامین نان استان ،گندم برخی از استان‌های دیگر را نیز لرستان تامین می‌کند.

 معاون امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اقدامات خوبی که در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان صورت گرفته است، گفت: به منظور انجام تغییراتی در زمینه کشت، داشت و برداشت گندم باید کارهای تحقیقاتی خاصی روی این محصول انجام شود که این مرکز کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است.

عبدالهی در خصوص کشت سایر محصولات کشاورزی در لرستان گفت: دانه‌های روغنی و حبوباتی مثل نخود و عدس از دیگر محصولات لرستان هستند که رتبه سوم و چهارم را دارند و بعد از گندم و جو بیشترین سطح زیر کشت لرستان را معادل  ۱۰۰ هزار هکتار  به خود اختصاص داده‌اند که این محصول علاوه بر تامین نیاز داخل استان بخشی از آن هم صادر می‌شود.

وی افزود: در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان اقداماتی در دست انجام است که هم روش کشت، کیفیت محصول و هم میزان برداشت آن در حال تغییر است.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان ادامه داد: برخلاف روش سنتی، استفاده از ابزار آلات جدید و ماشین آلات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی، میزان مصرف آب کمتر و با جایگزین شدن کشت پاییزه و بذر اصلاح شده تولید محصول بیشتر شده است.

گفتنی است کشاورزی یکی از مهمترین و توانمندترین بخش‌های اقتصادی لرستان محسوب شده که سهم زیادی از تولید ناخالص ملی و اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی لرستان به منظور بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی و دامی و حفظ منابع طبیعی استان فعالیت‌های خاصی را در دستور کار خود قرار داده است./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - اسد عبدالهي - مركز تحقيقات جهاد كشاورزي لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم