جشنواره ملی خلاقیت در لرستان آغاز به کار کرد

کد خبر: 
۱۷۳۱
‍ معاون آموزش و پرورش لرستان:

جشنواره ملی خلاقیت در لرستان آغاز به کار کرد

رقیه معتمدی معاون آموزش و پرورش لرستان

معاون آموزش وپرورش لرستان گفت: جشنواره ملی خلاقیت با محوریت «شوق مهارت» برای تمام دانش آموزان ابتدایی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ رقیه معتمدی با اشاره به آغاز جشنواره ملی خلاقیت اظهار داشت: دومین جشنواره خلاقیت با محوریت «شوق مهارت» برای دانش آموزان ابتدایی در سراسر کشور در سه بخش مهارت ورزی، مهارت خواندن و مهارت نوشتاری آغاز شده است.

وی افزود: این جشنواره از امروز آغاز و تا ۲۰ مرداد سال جاری ادامه خواهد داشت که دانش آموزان ابتدایی می توانند در سه بخش به صورت فردی یا گروهی در این جشنواره شرکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به محورهای جشنواره ملی خلاقیت عنوان کرد: مهارت خواندن یکی از محورهای جشنواره است که دانش آموزان می توانند اثر ادبی از شاعر یا نویسنده یا قصه های بومی و محلی را انتخاب و به صورت فایل صوتی یا تصویری به جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به محور نوشتاری جشنواره تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند خلاصه‌ای از یک کتاب، داستان، خاطره نویسی و… را با موضوع ایام شیوع ویروس کرونا در قالب pdf به جشنواره ارسال نمایند.

معتمدی با اشاره به مهارت ورزی که محور سوم جشنواره ملی خلاقیت است گفت: در این بخش شرکت کنندگان می توانند یک فیلم ۱۰ دقیقه ای با موضوع ساخت دست سازه ها، ساخت ابزار آموزشی و کمک آموزشی، کاردستی های خلاقانه، مهارت های کار در منزل، حفظ محیط زیست، مهارت های هنری، مهارت های دینی، زیستی و بدنی و… را به جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد آموزش و پرورش برای دوره آموزش ابتدایی که مهارت محوری است به دنبال این هستیم که دانش آموزان هر مهارتی که دارند را ارائه دهند همچنین خلاقیت و نوآوری خود را در این جشنواره نشان دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان لرستان افزود: جشنواره ملی شوق مهارت با هدف ایجاد بستری در راستای شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه مهارت آموزشی، ارتقاء و بهبود مهارت نوشتن سعی داریم از حافظه محوری به تفکر خلاق هنرمندانه و به رشد همه جانبه در دوره ابتدایی دست یابیم که در این زمینه مشارکت کلیه ذینفعان تعلیم و تربیت از کارکنان مدرسه، اولیا و جامعه را نیاز داریم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: شناسایی، ترغیب وایجاد فرصت برای دانش‌آموزان خلاق، ماهر و نوآور، هم‌‌افزایی و هم‌گرایی، اشتراک دانش و اطلاعات و انجام کارهای مشترک وگروهی، ایجاد نظم فکری، ارتقا سواد خوانداری، نوشتاری، هوش کلامی، هوش هیجانی، توجه به تفاوت‌های فردی، شناسایی و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و هدایت به سمت کارآفرینی ومهارت هنری وزمینه ساز کارمولد، رسیدن به فردایی بهتر با پشتوانه‌ ذهن و اندیشه برتر، غنی سازی و برنامه ریزی مناسب جهت اوقات فراغت، تقویت روحیه دانش آموزان در شرایط قرنطینه خانگی، ترغیب دانش آموزان به استفاده از شبکه شاد در اوقات فراغت، تقویت روحیه مهارت ورزی و ایجاد مهارت در دانش آموزان، ایجاد خودباوری جهت کسب تجربه و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به عرصه تولید از اهداف جشنواره خلاقیت است.

معتمدی اظهار داشت: دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور می توانند اثر خود را به همراه فایل صوتی یا تصویری با مشخصات کامل به جشنواره ارسال کنند و در پایان جشنواره برای همه دانش آموزان لوح تقدیر و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد .

وی گفت: امیدواریم در این ایام کرونایی و فراغت دانش آموزان کاری را انجام داده باشیم که فرهنگ مهارت آموزی را در میان خانواده ها ترویج و نهادینه کنیم.

صیاد درگاهپور/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل آموزش و پرورش لرستان - رقیه معتمدی - جشنواره ملی خلاقیت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم