تأیید بازنشستگی پیش از موعد ۲هزار و ۱۲۲نفر در لرستان

کد خبر: 
۴۰۹
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خبر داد:

تأیید بازنشستگی پیش از موعد ۲هزار و ۱۲۲نفر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تأیید درخواست بازنشستگی دو هزار و ۱۲۲ نفر که در مشاغل سخت و زیان‌آور استان فعالیت داشته‌اند، خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، علی آشتاب با اشاره به عملکرد ۱۱ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در لرستان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در ۱۱ماهه سال، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۶نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل۱۳نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

کارگران مشاغل سخت می‌توانند تقاضای بازنشستگی دهند
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان افزود: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده ، ۲ هزار و ۱۲۲درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.
آشتاب در ادامه خاطر نشان ساخت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.
وی یادآور شد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.
وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط  و به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

مهدی آل کثیر/ زرک

 

برچسب‌ها: 
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان - علی آشتاب - بازنشستگی پیش از موعد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم