برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک در لرستان

کد خبر: 
۱۶۳۰
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد:

برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک در لرستان

علی اکبر باقری مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از برون سپاری تهیه نقشه املاک به فارغ التحصیلان نقشه برداری و مهندسین نظام مهندسی خبر داد و گفت: با این طرح، نقشه بردار بیکار در استان نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری زرک، علی اکبر باقری در سخنانی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد اراضی لرستان دارای سند مالکیت تک برگ هستند، اظهار داشت: ۳۰۰ هزار سند مالکیت دفترچه‌ای در سامانه ثبت شده است که از این تعداد ۱۳۷ هزار فقره سند تعویض شده است.

وی، خاطرنشان کرد: اغلب املاک در استان نقشه UTM دارند، اما خیلی از املاک در چند ساله فاصله برداشت نقشه تا کنون دچار تغییر شده‌اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه با توجه به حجم کاری، تهیه نقشه املاک به افراد واجد شرایط متشکل از کارشناسان رسمی، مهندسین نظام مهندسی و فارغ التحصیلان نقشه برداری برون سپاری شده است، تصریح کرد: افراد می‌توانند به باجه‌های پستی مراجعه کنند و مدارک هویتی و تحصیلی خود را ارائه دهند.

باقری، یادآور شد: این افراد پس از آموزش و طی مراحلی گواهینامه فعالیت می‌گیرند و مردم به این اشخاص مراجعه می‌کنند و نقشه‌های UTM واجد مشخصات سامانه شمیم را دریافت می‌کنند.

وی، با تاکید بر اینکه برون سپاری تهیه نقشه املاک و اراضی روی اشتغال استان نیز تأثیر گذار است، افزود: با اجرای این طرح، نقشه بردار بیکار در استان نخواهیم داشت./

 

برچسب‌ها: 
اداره کل ثبت اسناد لرستان - علی اکبر باقری - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم