برقراری ۱۲۸۱ تماس ناشی از استرس کرونا با «صدای مشاور» لرستان

کد خبر: 
۶۴۶
مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد:

برقراری ۱۲۸۱ تماس ناشی از استرس کرونا با «صدای مشاور» لرستان

برقراری 1281 تماس ناشی از استرس کرونا با «صدای مشاور» لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰۸ تماس با سامانه صدای مشاور برقرار شده است، اعلام کرد: از این تعداد، ۱۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

به گزارش خبرنگار زرک، دکتر کرم یاری عصر پنجشنبه در جلسه ویدیو کنفرانس استانی که به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی برگزار شد گفت: این جلسه به همت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارائه راهکارهای مناسب جهت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی در مدیریت بیماری برگزار گردید.

وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا و حذف آن از کشور در راستای اهداف، سیاست‌ها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تاب‌آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان افزود: خط تلفنی ۱۴۸۰ این سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ۱۷ کارشناس مجرب و برجسته بصورت شیفت، مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می‌کنند.

یاری افزود: از تعداد ۱۷۰۸ تماس با خط مشاوره تلفنی تعداد ۱۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

یاری از تماس روزانه ۱۵۰ نفر با  صدای مشاور (خط۱۴۸۰) خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد تماس‌ها در خصوص کرونا و راه‌های غلبه بر استرس ناشی از آن است.

دکتر یاری همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: هموطنان عزیز با مراجعه به این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع می گردند.

یاری افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه می‌گردد و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می‌توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت  نمایند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره‌مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان شناسایی داوطلبان برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و ماموریتهای سازمان بهزیستی در این طرح عنوان کرد.

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بهزیستی لرستان - دکتر کرم یاری - صدای مشاور - ویروس کرونا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو


 

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم