برقراری ۱۲۸۱ تماس ناشی از استرس کرونا با «صدای مشاور» لرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد:
برقراری ۱۲۸۱ تماس ناشی از استرس کرونا با «صدای مشاور» لرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰۸ تماس با سامانه صدای مشاور برقرار شده است، اعلام کرد: از این تعداد، ۱۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.
به گزارش خبرنگار زرک، دکتر کرم یاری عصر پنجشنبه در جلسه ویدیو کنفرانس استانی که به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی برگزار شد گفت: این جلسه به همت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارائه راهکارهای مناسب جهت استفاده از ظرفیت سازمانهای مردمی در مدیریت بیماری برگزار گردید.
وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکلهای مردمی در مدیریت بیماری کرونا و حذف آن از کشور در راستای اهداف، سیاستها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری عنوان کرد.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش تابآوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان افزود: خط تلفنی ۱۴۸۰ این سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ۱۷ کارشناس مجرب و برجسته بصورت شیفت، مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه میکنند.
یاری افزود: از تعداد ۱۷۰۸ تماس با خط مشاوره تلفنی تعداد ۱۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.
یاری از تماس روزانه ۱۵۰ نفر با صدای مشاور (خط۱۴۸۰) خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد تماسها در خصوص کرونا و راههای غلبه بر استرس ناشی از آن است.
دکتر یاری همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: هموطنان عزیز با مراجعه به این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع می گردند.
یاری افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه میگردد و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد میتوانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت نمایند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهرهمند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.
مدیرکل بهزیستی لرستان شناسایی داوطلبان برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامهریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و ماموریتهای سازمان بهزیستی در این طرح عنوان کرد.
مقاله
یادداشت
گزارش
گفتگو