اولویت‌های اعطای وام در لرستان اعلام شد

کد خبر: 
۱۱۸۸
توسط معاون امور اقتصادی استانداری لرستان؛

اولویت‌های اعطای وام در لرستان اعلام شد

اسد عبدالهي معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان، اولویت‌های اعطای تسهیلات در استان را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ اسد عبدالهی در مراسم افتتاح و راه‌اندازی مجدد بانک صادرات شعبه ماسور که در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه گذشته دچار خسارت‌های سنگین شده بود، اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی لرستان به عنوان استان کمتر توسعه یافته، تحریم‌ها و محدودیت‌های سیستم بانکی و مشکلاتی که برای صادرات محصولات کشاورزی و واردات مواد اولیه وجود دارد، فشار اقتصادی زیادی بر جامعه ما وارد می‌کند و ما را در شرایط سخت اقتصادی قرار داده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی استان گفت :با وجود تدابیر مختلفی که دولت برای محدود کردن سختی‌ها اعمال کرده اما می‌بینیم که به طور متوسط هر روز حدود ۱۰۰ نفر در لرستان به این بیماری مبتلا شده و روزانه چندین نفر جان خود را از دست می‌دهند، اگرچه با اقدامات خوب انجام شده و با بسیج همه امکانات به مقابله با آن پرداخته‌ایم و این موضوع تا حدودی کنترل شده است.

اميدواريم بین مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا و سلامت، تعادل ایجاد شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با تاکید بر اهمیت سلامت و ضرورت حفاظت از جان انسان‌ها، ابراز امیدواری کرد که بین مشکلات اقتصادی ایجاد شده ناشی از کرونا و مقوله سلامت، تعامل و تعادلی ایجاد شود.

عبدالهی با اشاره به عدم رشد شاخص‌های توسعه در استان گفت: تنوع آب و هوایی و میزان بارش باران و سایر نعمت‌هایی که خدای متعال به این استان ارزانی داشته، موجب شده است که بتوانیم این فشارها را نسبت به استان‌های دیگر بیشتر تحمل کنیم و از آنجا که بخش عمده‌ای از جمعیت لرستان به نوعی با کشاورزی و دامداری در ارتباط هستند این موضوع باعث می‌شود فشار اقتصادی وارد شده بر حوزه صنعت تا حدودی مرتفع شود.

وی با اشاره به تأثیر منفی کرونا در رشد صنایع گفت: باوجود تمام فشارهای اقتصادی چندین پروژه در استان لرستان از جمله نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم‌آباد، پالایشگاه پلدختر، فاز دوم پترو شیمی خرم‌آباد و فاز دوم گلخانه هیدروپونیک شهرستان خرم‌آباد آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

سیستم بانکی از بخش‌های موثر بر رشد اقتصادی است

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان،سیستم بانکی را یکی از بخش‌های موثر بر رشد اقتصادی معرفی کرد که می‌تواند خدمات مناسبی را ارائه دهد و گفت: این سیستم در زمینه تسهیلاتی که در اختیار واحدهای مختلف می‌گذارد می‌تواند خدمات خوبی را در جهت توسعه اقتصادی ارائه دهد.

عبدالهی در خصوص اعطای تسهیلات گفت: وام به افرادی داده شود که اهلیت داشته باشند و سرمایه گذاری آنها در راستای تولید اشتغال باشد.

وی اولویت‌های ارائه تسهیلات در لرستان را شامل؛ صنایع سنگ، حوزه گردشگری و تولید گیاهان دارویی و گلخانه‌ای عنوان کرد./

پايان پيام

 

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - اسد عبدالهي - بانك صادرات - ماسور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم