اعلام مراکز بتن فاقد مجوز به سازمان صمت و اداره کل استاندارد

کد خبر: 
۱۹۳۰
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای معاون استاندار لرستان به شهرداری‌ها؛

اعلام مراکز بتن فاقد مجوز به سازمان صمت و اداره کل استاندارد

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: شهرداری‌ها موظفند ظرف مدت یک هفته مراکز بتن فاقد مجوز و پروانه کاربرد علامت استاندارد را به سازمان صمت و اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ امیر گودرزی که در نشست شورای استاندارد لرستان سخن می‌گفت، با اشاره به جدیت در پیگیری استاندارد سازی مصالح ساختمانی به ویژه بتن گفت: در حال حاضر واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری می‌باشند، اما توان ادامه فعالیت و استانداردسازی فرآورده مصالح ساختمانی ندارند، بایستی مجوز آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابطال و به منظور تامین نیازهای جامعه به واحدهای متقاضی جدید، پروانه بهره برداری اعطاء گردد.

وی افزود: همچنین اداره کل راه و شهرسازی به سیستماتیک کردن فرآیند نظارت بر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری مکلف است به نحوی که نرم افزار موصوف دارای قابلیت دسترسی دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مهندسان ناظر، مالک و ... باشد، تا با دستور مهندس ناظر امکان استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بر اساس فرآیندی کنترلی تدوین شده، مطابقت داشته باشد.

معاون استاندار لرستان گفت: طبق شیوه نامه موجود، شهرداری‌ها موظفند ظرف مدت یک هفته مراکز بتن فاقد مجوز و پروانه کاربرد علامت استاندارد را به سازمان صمت و اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

وی در پایان، خواستار نهایی شدن استقرار نظام غیر متمرکز اجرای استاندارد مصالح موثر بر مقاومت سازه و اجرای دقیق وظایف دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شد.

در ادامه اعضای شورا که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست حضور داشتند، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - گودرز امیری - شورای استاندارد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم