اختصاص ۶ میلیارد ریال برای مرمت خانه‌های تاریخی خرم‌آباد

کد خبر: 
۱۴۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اختصاص ۶ میلیارد ریال برای مرمت خانه‌های تاریخی خرم‌آباد

اختصاص 6 میلیارد ریال برای مرمت خانه‌های تاریخی خرم‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اختصاص ۶ میلیارد ریال برای مرمت خانه‌های تاریخی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، سید امین قاسمی صبح شنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال گذشته از محل اعتبارات ملی مبلغ ۶ میلیارد ریال به منظور مرمت خانه‌های تاریخی خرم‌آباد اختصاص یافته است.

قاسمی با اشاره به اینکه با این اعتبار چند خانه تاریخی ثبت ملی شده از جمله خانه‌های آخوند ابو، رحیمی، ابراهیمی، بهرامی، خورشیدی و کاروانسرای میرزا سیدرضا و حمام کوچک در حال مرمت هستند افزود: بافت تاریخی خرم‌آباد با وسعت بیش از ۷۲ هکتار به عنوان یکی از دو بافت شهری ثبت شده در فهرست آثار ملی استان لرستان شناخته شده است.

او در خصوص ایجاد اشتغال پایدار و استفاده بهینه از ابنیه تاریخی محدوده بافت تاریخی خرم‌آباد، اظهار کرد: مراحل واگذاری خانه‌های کشفی و پورابوالقاسمی نیز انجام شده و در مرحله انتشار و فراخوان جذب سرمایه گذار می‌باشد که امید است با کاربری‌های در شان بناهای فوق هم به حفاظت این ابنیه کمک شود و هم موجبات اشتغال را در این زمینه فراهم کند.
وجود آثار متعدد تاریخی نشان دهنده غنای تاریخی خرم‌آباد است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص قدمت شهر خرم‌آباد افزود: وجود آثار متعدد تاریخی از جمله خانه‌های تاریخی، حمام‌ها، مساجد و ... نشان دهنده غنای تاریخی این محدوده در شهر خرم‌آباد است.

قاسمی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان سال گذشته به منظور ارائه کمک‌های فنی و اعتباری به مالکین ابنیه ثبت شده در فهرست آثار ملی، مبلغ یک میلیارد ریال به صورت تسهیلات بلاعوض اختصاص داد تشریح کرد: این تسهیلات به منظور مرمت ابنیه و در راستای حفاظت و ایجاد اشتغال در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات فوق در راستای حفظ بافت تاریخی و ارزشمند شهر خرم‌آباد صورت گرفته که نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر سایر ارگان‌های مرتبط مانند شهرداری، باز آفرینی شهری و .... می‌باشد./

 

 

برچسب‌ها: 
خانه تاریخی - خرم آباد - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - سید امین قاسمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم